7 września 2015

LBA #1

Dziś przyszedł czas na post z Liebster Blog Awards. To moja pierwsza nominacja do jakiegokolwiek tagu i dziękuję za nią Geek Girl z Szept-Stron 

1.Jaką książkę planujesz przeczytać od dawna, ale jakoś nigdy nie było okazji?
Mam wiele takich. Na mojej półce są 3 książki Nicolasa Sparksa, które dostałam na 17 urodziny (4 lata temu) i jeszcze jakoś ich nie przeczytałam. Tak samo jest z Draculą, który czeka na mnie już parę lat i też nie było okazji, by w końcu po nią sięgnąć.

2. Gdybyś mogła zmienić zakończenie wybranej książki, jakie by ono było?
Nie ma wielu książek, w których zakończenie mi się nie podobało, a nawet jak mi się nie podoba to wiem, że autor tak chciał i tak powinno być. W życiu też nie zawsze układa nam się jak chcemy. Po przeczytaniu jednej z serii byłam załamana zakończeniem. Nie mogę powiedzieć, że pomysł autorki był całkiem zły, bo był dobry i to nawet bardzo, ale z jednego aspektu zakończenia nie jestem zadowolona i dlatego bardzo chciałabym je zmienić. Tą książką jest "Klątwa Tygrysa. Przeznaczenie". Nie będę pisać swojej wersji losów bohaterów, bo mogłyby zaspoilerować osobom, czytającym serię.

3. Jaką książkę polecasz wszystkim za każdym razem, gdy pytają cię o opinię?
Żebym ja jedną taką miała. Mogę napisać tutaj listę składającą się z 20 pozycji. Ale postaram się wymienic parę. Na pewno za każdym razem polecam serię o Wiktorii Biankowskiej, Harrego Pottera Akademię Wampirów, a dla tych co już przeczytali – Kroniki Krwi. Do tego Klątwę Tygrysa, Hopeless, Maybe Someday.

4. Czy jest książka, której przeczytania żałujesz?
Na ogół nie żałuję przeczytania książek. Każda z nich czegoś mnie uczy, pokazuje coś mi nowego, a gdyby wszystkie były bardzo dobre, byłoby nudno i żadna by się nie wyróżniała. Niestety dwa lata temu przeczytałam pewną książkę. Która miała być horrorem. Od tego gatunku wymagam napięcia, ciekawej historii. Tym razem się wynudziłam! Tą książką jest „Ktoś we mnie” napisane przez Sarah Waters.

5. Gdybyś była bohaterką książki, jak w jednym zdaniu opisałby cię autor?
Na pewno napisałby, że jestem sarkastyczna i denerwująca, ale z wielkim sercem. Przynajmniej mam taką nadzieję!

6. Na punkcie jakiej piosenki masz obecnie obsesję?
Mam z 20 takich piosenek. Wybrałam dwie! Jedną z nich jest Griffin Peterson - I'm in Trouble i 5 Seconds of Summer - Jet Black Heart, do której nie mogę dać wam linku, bo wszędzie jest zablokowane.

7. Jakie trzy rzeczy zabrałabyś ze sobą na bezludną wyspę?
Książki, Adriana Ivashkova (jakbym go jakoś z książki wyciągnęła) i ipoda.

8. Gdybyś była kolorem, byłabyś...
Fioletem. Tylko dlatego, że uwielbiam ten kolor.

9. Jaką nadnaturalną zdolność chciałabyś posiadać?
Chciałabym tak jak Adrian Ivashkov z Akademii Wampirów móc dostawać się do ludzkich snów, a jeszcze jakbym mogła dzielić taki sen z samym Ivashkovem! Ahhhh

10. Masz jakieś dziwne nawyki czytelnicze?
Każdy chyba jakiś ma, ale ja nie wiem jaki. Myślę nad tym od dnia, w którym zobaczyłam nominację i nic nie wymyśliłam

11. Masz absolutną władzę nad światem przez jeden dzień. Co zrobisz?
Hmmmm…Wiem! Zmniejszam ceny książek! Bo są zdecydowanie za wysokie.

Pytania dla was:
1. Gdybyś mógł/mogła zamienić się z bohaterem swojej płci, kim by była ta osoba i dlaczego byś to zrobił/zrobiła?
2. Jaki jest twój ulubiony serial i kto jest twoim ulubionym bohaterem z tego serialu?
3. Jaka jest twoja ulubiona postać z bajek Disneya.
4. Możesz wyciągnąć jedną postać z książki – kto to jest i czemu akurat wybrałaś tą osobę?
5. W świecie, której książki chciałbyś żyć i dlaczego?
6. Najważniejsza rzecz w życiu to…
7.Czy wolałabyś być człowiekiem czy jakimś stworzeniem nocy?
8. Masz jakąś książkową biżuterię?
9. Co byś zrobił/zrobiła gdyby ktoś oddał Ci zniszczoną książkę?
10. Jaka jest twoja ulubiona lektura i dlaczego?
11. Jeśli mógłbyś/mogłabyś, być jednym z nauczycieli w Hogwarcie, czego byś uczył i dlaczego?

Nominuję: Charlotte Andell, Cynka, Dakota, Judyta Z, EllieMoore, Olka, Lunatyczka,Wasylisa Romanow, Ann Wars, Nostalgia Stron, Verax

6 komentarzy:

  1. Zgadzam się co do cen książek! :D
    Bardzo dziękujemy za nominację i postaramy się odpowiedzieć na pytania jak najszybciej! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za nominację ^^. Ja fioletowy zaczęłam lubić dopiero kiedy ustawiłam go sobie za główny kolor na blogu, wcześniej w ogóle. A Adriana to trzeba podstawowo wziąć! Bez niego to by się człowiek zanudził (nawet pomimo książek i muzyki) :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację, zwłaszcza że dałaś ciekawe pytania :)

    http://nieuleczalna-bibliofilka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń