16 września 2015

03. Rick Riordan - Złodziej Pioruna


Tytuł: Złodziej Pioruna
Autor: Rick Riordan
Tłumacz: Agnieszka Fulińska
Wydawnictwo: Galeria Książki
Seria: Percy Jackson i bogowie olimpijscy
Strony: 360
Data Wydania: 6 maja 2009
Opis:  LubimyCzytać
Moja ocena:  9/10

Każdy z nas uczył się na historii i na języku polskim o mitologii greckiej. Wszyscy wiemy, kto to Zeus, Posejdon, Hades, Atena, Ares, Dionizos. Jedni z nas lubi o tym czytać, inni nie, ale wszyscy musieli przez to przebrnąć, więc znamy te historie. Ale co jeśli one nie są tylko historiami? Co jeśli to coś więcej? Co jeśli każdy mit jest prawdą? Co Ty byś zrobił gdybyś dowiedział się, że jesteś dzieckiem boga?


Percy Jackson żył jak każdy z nas. Chodził do szkoły, rozwiązywał zadania matematyczne, zgłębiał literaturę angielską, a na historii uczył się o bogach greckich, czytał mity. Tylko jest jeden problem! Bogowie greccy to nie tylko mity! Oni ciągle żyją! A do tego zakochują się w śmiertelnikach i mają z nimi dzieci. Percy Jackson sam jest potomkiem jednego z nich. Nie wiedział o tym, aż do momentu, gdy wyparował swoją nauczycielkę do matematyki. No dobra… sam wtedy nie wiedział o co chodzi, ale wiedział, że dzieje się coś dziwnego. I tak oto okazało się, że Percy jest herosem półkrwi, jednym z dzieci pewnego Boga.
Idź tam, gdzie prowadzi Cię serce, inaczej utracisz wszystko.”
„Złodziej pioruna” opowiada o przyjaźni, o zaufaniu. Pokazuje, że nawet gdy jesteś w najgorszej sytuacji, ważne jest mieć kogoś komu możesz ufać i na kogo zawsze możesz liczyć. Każdy z bohaterów został dobrze wykreowany. Nie każdą postać polubiłam, ale nie mogę zarzucić, że ktoś z nich jest nudny, denerwujący – owszem, nudny – nigdy. Tak samo świat, który stworzył autor jest bardzo ciekawy. Połączenie mitologii i świata rzeczywistego, to coś pięknego, nie tylko dla miłośników mitów.  „Zobaczenie” Aresa w skórzanej kurtce, jeżdżącego na motorze, albo Dionizosa, który nie może pić alkoholu – to coś, na co ja prawdopodobnie czekałam całe swoje życie.

Podobno jest to książka dla młodszych, ale ja 21-latka, spędziłam bardzo dobrze czas z Percym. Rick Riordan ma świetny styl, dzięki czemu szybko i przyjemnie czyta się tą książkę. Jest w niej dużo zabawnych dialogów, dużo akcji. Jest też sporo sarkazmu, co w moim przypadku zawsze działa na plus.
Zeus i Posejdon się pokłócili. Jak zwykle poszło o to samo: "Matka Rea kochała cię bardziej", "Katastrofy powietrzne są lepsze od morskich" itd.”
Jest jedna rzecz do której muszę się przyczepić. Każda osoba, która wie cokolwiek o greckich bogach, szybciej się domyśliła, kto jest ojcem Percy’ego niż bohaterowie książki. Prawdopodobnie autor chciał zaskoczyć wszystkich tym odkryciem, ale za długo to przeciągał, bo jestem pewna, że nie tylko ja wpadłam na to po pewnym, jednym incydencie.

Czy możemy poświęcić chwilę okładce? Ja jako osoba, która zajmuje się grafiką komputerową (amatorsko) patrzę nie tylko na całokształt, ale także na to jak jest wykonana. Uważam, że każda okładka w tej serii jest przepiękna. Podoba mi się, że są na nich rysunki, a nie jak na większości zdjęcia przerobione w programie graficznym. Są proste, zgodne z tematem i treścią książki.

„Złodziej pioruna” to idealne rozpoczęcie serii. Rick Riordan idealnie przedstawia nam świat książki. Mogę ją polecić każdemu, kto chce zacząć swoją przygodę z czytaniem i dla każdej osoby, która wpadła w tak zwany „reading slump”. Ciągle się zastanawiam, czemu wcześniej nie sięgnęłam po tą serię.

------
Zapraszam wszystkich na FanPage bloga na Facebooku:
https://www.facebook.com/RosePerdu-Books-885803241507720/timeline/

7 komentarzy:

  1. Już od jakiegoś czasu mam ochotę sięgnąć po jakąś książkę pana Riordana! Bardzo dużo pozytywnych opinii. Poza tym uwielbiam mitologię grecką i nawiązania do niej w różnych powieściach, więc myślę, że to książka dla mnie :) Pozdrawiam! :)
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię tę serię i poniekąd czuję do niej niewielki sentyment. Od niedawna zastanawiam się też czy nie przeczytać jej drugi raz od nowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O Riordanie chyba nie sposób nie słyszeć, ale ja jakoś nie mogę się przekonać do jego książek :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam te książkę, jak i całą serię *-*

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam tej książki, ale wiele O NIEJ czytałam. Mimo wszystko jakoś mnie nie intryguje. Nie wiem, czy ją przeczytam.

    http://recenzandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Coraz częściej trafiam na recenzję tej książki i większość osób wyraża się pochlebnie o niej, zachęcając do przeczytania. Twoja recenzja właśnie zachęca, by nie zwlekać, przeczytać, zachwycać się i jedyne czego żałować, to że nie sięgnęło się po nią wcześniej :)
    be-here-now-and-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń