11 września 2015

Top 5 księgarni


Dzisiaj miała się pojawić recenzja, ale jeszcze jej nie skończyłam i jakoś mam blokadę twórczą i nie mogę nic napisać, więc postanowiłam zrobić coś innego. Przedstawię wam moje top 5 księgarni. Ja tak jak i każdy czytelnik szukam jak największych promocji, bo wszyscy się zgodzimy z tym, że książki są bardzo drogie. Mam parę swoich ulubionych księgarni. W części z nich kupuję już od dawna, a niektóre znalazłam niedawno, ale każda z nich jest warta polecenia.

5. Oczytani.pl – Jest to tania książka, w której są duże przeceny, ale niestety jest mały wybór. Ja kupiłam „Córkę Dymu i Kości” oraz „Dni Krwi i Światła gwiazd”. Ta pierwsza przeceniona była z 37,80 zł na 7,25 zł a druga z 37,80 zł na 7,45 zł. Naprawdę opłaca się tam kupować. Paczki są wysyłane bardzo szybko, ja swoją dostałam po dwóch dniach od zamówienia.

4. Tak czytam – czyli inaczej tania książka, którą można znaleźć w wielu miastach. Wybór też nie jest za wielki (przynajmniej nie w Lublinie), ale mam sporo książek stamtąd. Z tego co wiem, to co poniedziałek jest dostawa (w Lublinie, nie wiem jak jest w innych). Ceny wahają się od 5zł do 30/40zł. To wszystko zależy od książki.

3. Matras.pl – każdy zna tą księgarnię. Sama często do niej chodzę, chociaż trzeba przyznać, że w sklepie stacjonarnym nie ma tak dobrych cen jak w internetowym. Za samo założenie konta na stronie, dostałam 10% rabatu, dzięki czemu udało mi się kupić „Czerwona Królowa” i „Mara Dyer.Tajemnica” za 50 zł. Oczywiście tam tez trzeba dobrze trafić. Nie zawsze są duże przeceny. Matras co jakiś czas organizuje tzw. „Noc zakupów”, podczas, której można zakupić książki (i inne rzeczy) z 30% rabatem.

2. Nieprzeczytane.pl – W tej księgarni internetowej moja siostra zamówiła książkę dla taty na urodziny i zapłaciła za nią o 16zł taniej. Wiadomo, że trzeba jeszcze dodać koszt przesyłki, który tak naprawdę nie jest bardzo wysoki. Odbiór paczki w kiosku kosztuje 3,99 zł, a w placówce poczty 6,99 zł. Wszystkie szczegóły znajdziecie na stronie

1. Bonito.pl - Na pierwszym miejscu jest ta księgarnia. Na ich wyprzedaży wakacyjnej (czy tam letniej) zamówiłam 4 książki dla siebie. W tym ostatnią część Domu Nocy za niecałe 20zł. Wierzcie mi, że ceny są bardzo dobre. Każdą książkę (z tego co widziałam) można tam kupić z rabatem. Koszt dostawy jest tańszy niż w nieprzeczytane. Tutaj odbiór paczki w kiosku kosztuje 2,99 zł, a w placówce poczty 3,99. Jest też możliwość odbioru książki w paczkomatach. Szczegóły możecie sprawdzić na stronie księgarni.

Na koniec pokażę wam porównanie cen w 3 wymienionych księgarniach. Postanowiłam wybrać książkę „Serce w Płomieniach” Richelle Mead. Jest to 4 część serii „Kroniki Krwi” i wiadomo było, że tą książkę wybiorę!

W Matrasie kosztuje ona -  33,38 zł
W Nieprzeczytane (z dostawą na pocztę) – 31,74 zł
Na Bonito (z dostawą na pocztę) – 33,92 zł.

W tym przypadku najbardziej opłaca mi się kupić tą książkę w nieprzeczytane. Natomiast książkę „Tease” Amanda Maciel najlepiej kupić na matras ponieważ tam kosztuje 25,83 zł, natomiast na nieprzeczytane – 27,30 zł, a na bonito – 30,80 zł.

Kupując książkę zawsze porównuję ceny w tych trzech księgarniach i wam też polecam to robić. Dzięki temu można zaoszczędzić na inną książkę. I nigdy nie zamawiajcie jednej książki! To się po prostu nie opłaca. Szczególnie w księgarniach, w których trzeba płacić za dostawę.

A wy gdzie kupujecie książki? Macie jakieś księgarnie do polecenia? Piszcie w komentarzach.

5 komentarzy:

  1. Aktualnie kupuję na czytam.pl, ale zawsze sprawdzam ceny na innych stronach. Często zamawiam na aros.pl i nieprzeczytane.pl. To takie moje ulubione sprawdzone strony. A no i jest jeszcze taniaksiazka.pl, ale tam kupuje tylko wtedy kiedy mają duuużą przecenę, bo na ogół taniej jest w wyżej wymienionych księgarniach. Fajny post, można się wymienić stronami i tak dalej. Pozdrawiam! :)
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  2. Moimi największymi miłościami są aros i nieprzeczytane. Tylko na nich zamawiam książki, chociaż znak.com.pl też ma całkiem fajne oferty, a za zapisanie do newslettera dostaje się chyba z 30% zniżki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niedawno odkryłam właśnie nieprzeczytane i już dwukrotnie zamówiłam tam większe przesyłki, dlatego jestem szczęśliwym molem książkowym <3

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  4. Najczęściej zamawiam na bonito, ale mam zmiar złożyć zamówienie na nieprzeczytane.pl :)
    Wspaniale, że dodałaś gadżet obserwatorów, bo nareszcie mogę Cię dodać <3
    Pozdrawiam!
    http://my-life-in-bookland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedawno kupowałam książki na nieprzeczytane.pl i jestem z tego zakupu bardzo zadowolona. Dużo tam zaoszczędziłam, a kilka książek kupiłam za mniej niż dziesięć złotych. Na bonito też kupowałam :)

    OdpowiedzUsuń