30 grudnia 2015

11 Najlepszych książek przeczytanych w 2015 roku


Po jutrze nowy rok! Jak się z tym czujecie? Bo ja dziwnie… Za 3 miesiące będę miała 22 lata, w wakacje 2016 roku będę musiała bronić pracę licencjacką i skończę licencjat! Trochę to wszystko mnie przeraża! W szczególności, że nie jestem pewna, co dalej z moim życiem… Ale myślmy o pozytywach! Nowy rok oznacza nowe wydane książki, nowe przeczytane książki. Oznacza możliwość powrócenia do ulubionych tytułów. Oznacza nowe okazje, nowe początki z autorem lub gatunkiem, którego nigdy nie czytaliśmy. Nowy rok oznacza wiele rzeczy i miejmy nadzieję, że będzie jak najwięcej tych dobrych!

Co do starego roku to pod względem książkowym był dobry (ale o tym w podsumowaniu, które pojawi się 1 lub 2 stycznia). Dzisiaj mam dla was 11 najlepszych książek przeczytanych w tym roku! W 2015 roku przeczytałam wiele dobrych i przez to bardzo trudno było wybrać tylko 11! Oczywiście zamierzam przeczytać w ciągu tych dwóch dni jeszcze jakieś książki – najlepiej ze 3, więc wybierałam tylko z tych, które przeczytałam do tej pory. Kolejność przypadkowa.

Klątwa Tygrysa. Przeznaczenie. – Colleen Houck
Jak mogliście przeczytać w poście o moich ulubionych seriach (klik) – uwielbiam tą serię! Tą część przeczytałam w tym roku i złamała mi serce! Jak można tak kończyć serię? Jak w ogóle można kończyć tak cudowną serię? „Klątwa Tygrysa” opowiada o dziewczynie Kalsey, która pracuje w cyrku. Jedną z atrakcji jest przepiękny biały tygrys, z którym  nawiązuje pewien kontakt. I właśnie tak zaczyna się jej przygoda pełna cudownych, magicznych i strasznych momentów! Musicie przeczytać tą książkę! A szczególnie jeśli lubicie mitologię i historię!

Czerwona Królowa – Victoria Aveyard
Ta książka ma swoich zwolenników i przeciwników! Ja zdecydowanie należę do tej pierwszej grupy. Od momentu, w którym pojawiła się jej zapowiedź na jakieś stronie na facebooku (nawet nie pamiętam jakiej), chciałam ją przeczytać. Wszystkie opisy i udostępniony fragment tak mnie zachęciły, że musiałam ją kupić! I tak zrobiłam. Nie żałuję tego! Możecie powiedzieć, że schemat jest podobny do innych dystopii, ale wiadomo, że taki będzie, w końcu to taki gatunek! „Czerwona Królowa” oprócz typowego schematu takich książek, posiada wiele zwrotów akcji i ja po przeczytaniu ostatniego byłam w ogromnym szoku! Victoria Aveyard stworzyła cudowną, ciekawą i oryginalną historię. Ja nie wiem jak wytrzymam do lutego na kolejną część!

Srebrne Cienie – Richelle Mead
Kogo zaskoczyła ta seria na mojej liście? W tym roku przeczytałam 5 i 6 część i chociaż dwie uwielbiam to jednak „Srebrne Cienie” z pewnych powodów została zawarta w tej liście. W tej części dzieją się takie cudowne rzeczy! Jest dużo akcji i to takiej WOW! „Kroniki Krwi” opowiadają o alchemiczce Sydney, która dostała zadanie, by chronić morojską księżniczkę Jill. Razem z nią przyjeżdża przystojny Adrian Ivashkov (jak chcecie poczytać co w nim uwielbiam to zapraszam TU). Między nimi narasta dziwne napięcie. Kocham tą serię i wiecie o tym z wielu moich postów! I chciałabym, aby coraz więcej osób je czytało i też je tak pokochało. Ale pamiętajcie o jednym – Adrian jest mój! 
 
Miasto Szkła – Cassandra Clare
Tak tak! Dopiero w tym roku przeczytałam „Dary Anioła”. Pierwszą i drugą część czytałam dwa lata temu, a jak się dowiedziałam, że ma powstać serial, to zabrałam się za resztę! I nie żałuję!! Najchętniej to bym przeczytała jeszcze raz wszystkie części. Dlaczego wybrałam akurat tą część? Z wielu powodów! Po 1. Wszystkie shipy! Malec, Sizzy, Clace! Po 2. Jest ona początkiem wielu nowych wątków! Po 3. Alicante i Idris!! „Dary Anioła” opowiadają Nocnych Łowcach – pół aniołach, pół ludziach. Clary – główna bohaterka jest normalną nastolatką – a przynajmniej tak myśli. Pewnego dnia widzi jak trójka ludzi zabija inną osobę. I od tego wszystko się zaczyna! Ta seria jest pełna akcji, cudownych związków (nie tylko romantycznych, ale wiele przyjaźni itp.). 

Maybe Someday – Colleen Hoover
Uwielbiam ją z wielu powodów. Cudowna historia, ciekawi bohaterowie i cudowna muzyka! Nie będę się rozpisywać na jej temat ponieważ napisałam całą recenzję, którą możecie przeczytać TUTAJ.

Miasto Niebiańskiego Ognia – Cassandra Clare
Tak znowu ta seria! Nie moja wina, że Cassie pisze takie cudowne książki! Uwielbiam tą część ponieważ autorka stworzyła najcudowniejsze zakończenie serii, jakie kiedykolwiek czytałam! Dzieje się w niej tyle, że ja momentami ledwo ogarniałam! I jeszcze te zwroty akcji! Wiele razy się śmiałam i płakałam! Teraz tylko wytrzymać do marca na „Pani Noc”! 

Mara Dyer. Przemiana. – Michelle Hodkin
Najlepsza część serii! Każda jest świetna, ale tej nic nie pobije! Dowiedzieliśmy się wielu rzeczy, ale także powstało wiele pytań. Końcówka była tak zaskakująca, że sama się sobie dziwię jak ja to zrobiłam, że od razu nie wzięłam do ręki trzeciej części. Jeśli chcecie poczytać więcej moich wrażeń o niej to zapraszam do recenzji (Klik).

Druga Szansa – Katarzyna Berenika Miszczuk
Uwielbiam tą autorkę, więc wiadomo było, że gdy zobaczyłam ta książkę w bibliotece, od razu zabrałam ją ze sobą do domu. Nie oceniłam jej na 10 tak jak w przypadku poprzednich książek na jej liście, ale ciągle była jedną z najlepszych! Julia budzi się w ośrodku „Druga Szansa” – nie pamięta co się stało, ani nie pamięta jak wygląda. Okazuje się, że jej rodzina zginęła w pożarze, a ona jako jedyna przeżyła. Julia jest przerażona. Ja się jej nie dziwię! Dzieją się tam bardzo dziwne rzeczy. Właśnie to jest najlepsze w tej książce! Jest dziwna, niespodziewana i w pewnym momencie w ogóle nie wiadomo, o co chodzi! Oprócz tego jest w niej wiele cudownych i przerażających rysunków! Jest po prostu świetna! 

Mechaniczna Księżniczka – Cassandra Clare
Znowu Cassie! „Mechaniczna Księżniczka” cudownie kończy serię "Diabelskie Maszyny". Jest pełna akcji, humoru, dramatów. Nie wiem co jeszcze napisać, bo nie chcę się powtarzać. Każda książka Cassie jest cudowna! Świat, bohaterowie wszystko jest po porostu idealne!

Fangirl – Rainbow Rowell
Dawno nie czytałam książki, z którą mogłabym aż tak się utożsamiać. Jest świetna. Napisałam jej recenzję i jeśli chcecie ją przeczytać to zapraszam TUTAJ!

Harry Potter i Kamień Filozowiczny wersja ilustrowana – J.K. Rowling
Czytanie Harrego w tej wersji było jeszcze lepsze niż w normalnej! Ilustracje są przepiękne! No pomijając pająki!! Przypomniałam sobie jak bardzo kocham Harrego! Planuję napisać cały Book Talk na jej temat, mam nadzieję, że uda mi się to zrobić w niedalekiej przyszłości.

Na dzisiaj to tyle! Wiem, że się rozpisałam - jak zwykle. Mam nadzieję, że was nie zanudziłam! Czytaliście, któreś z tych książek? Zgadzacie się z moją opinią? A jakie tytuły znalazły się na waszej liście? Napiszcie w komentarzach! (PS. Odpisuję na wasze komentarze). Zapraszam do polubienia strony na facebooku (ikonkę macie po lewej stronie).

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam Dary Anioła i Diabelskie Maszyny. Nie mogę doczekać się kolejnej serii ze świata Nocnych Łowców. :)
    Maybe Someday urzekło mnie historią i muzyką, a Colleen Hoover oczarowała swoim stylem pisania.
    Trylogia Mary Dyer również bardzo mi się podobała. Co prawda po pierwszym tomie sądziłam, że innymi torami potoczy się historia, ale i tak mi się podobało.
    Ilustrowane wydanie Harry'ego Pottera jest przecudowne. Nie mogę się doczekać kolejnych tomów. :)
    Moje zestawienie jest na moim blogu: Zaczytana Dolina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślałam, że historia Mary inaczej się potoczy, ale podobało mi się to co zrobiła autorka z tą serią :)

      Usuń
  2. Tak! Klątwa tygrysa rządzi! Czerwona królowa za mną chodzi już jakiś czas. Muszę się w końcu za nią wziąć. Zacna lista, Zacna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czerwona Królowa jest świetna, a niedługo wychodzi kolejna część, więc bierz się za nią :)

      Usuń
  3. A ja dalej nie rozumiem o co ten szum z Maybe Someday? Książka była naprawdę okej, ale nie wiem, czemu wszystkim tak bardzo się podobała!

    bookocholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi ona daje nadzieję, że nawet jak wszystko jest do d... to zawsze może być lepiej, a po drugie - te boskie piosenki :)

      Usuń
  4. Czytałam 7 z tych książek, HP to istne cudo, Czerwona Króla u mnie chyba również zalicza się do najlepszych książek tego roku :D Clare wywróciła mój zeszły rok, ale nadal Mechaniczna Księżniczka pozostaje moją ulubioną książką :D
    find-the-soul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HP jest po prostu cudowny - fajne było czytanie i oglądanie obrazków :) Tęsknie za bohaterami książek Cassie! Dobrze, że za niedługo będzie kolejna część :)

      Usuń
  5. Maybe someday też się u mnie znalazło na takiej liście, świetna książka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam Czerwoną królową i również należę do pierwszej grupy i jestem ogromnie zaskoczona, że w ogóle istnieje ta druga, bo książka jest genialna :D
    Och, Maybe someday ♥

    OdpowiedzUsuń