8 grudnia 2015

Agata Poleca: Ulubione serie

Hej, hej! Już po Book-A-Thonie. Niestety nie wyszło tak jak planowałam. Udało mi się przeczytać dwie książki, których recenzje powinny się niedługo pojawić, a dzisiaj mam coś nowego. Zaczynam pewną serię: „Agata Poleca”. Będą się tutaj pojawiać listy moich ulubionych książek (podzielonych na kategorie), seriali, filmów, muzyki i co mi tylko przyjdzie do głowy. Na pierwszy rzut lecą ulubione serie. Przez parę ładnych dni próbowałam uporządkować 10 ulubieńców od najbardziej lubianej do tej najmniej. Dawno nie miałam nic trudniejszego do zrobienia. Każda z tych serii jest cudowna! No dobra zaczynamy:

10. Veronica Roth – Niezgodna. Uwielbiam tą serię. Autorka stworzyła bardzo ciekawy świat. To była chyba druga dystopia, którą czytałam. Doprowadziła mnie do płaczu. I mimo, że ostatnia część nie była najlepsza, potrafiła zaskoczyć.

9. Marie Lu – Legenda. DAY!!! Nie chodzi mi o angielskie słowo dzień, tylko o imię bohatera! Uwielbiam tą dystopię! Jest cudowna! Autorka stworzyła ciekawy świat i ciekawą historię. Trzy części to zdecydowanie za mało!!

8. Suzanne Collins – Igrzyska Śmierci. Moja pierwsza dystopia. Uwielbiam! Uwielbiam! Uwielbiam!! Dla mnie to było coś nowego, czego nigdzie indziej nie widziałam (może to dlatego, że wcześniej nie czytałam tego gatunku). Chyba każdy już słyszał o tej trylogii. Uwielbiam w niej wszystko. Emocje, akcje, walkę z Panem. Jedyne co mi się nie bardzo podobało, to końcówka. Jakieś to zakończenie było trochę nijakie. Ale i tak każdemu polecam „Igrzyska”.

4. Richelle Mead – Akademia Wampirów. Na pewno zaskoczyłam was tą serią. Nikt się jej nie spodziewał w moim top 10. Jeśli ktoś z was widział film i przez niego nie chce przeczytać to mam jedną rzecz do powiedzenia: POPEŁNIASZ BŁĄD!! To nie jest jakaś głupiutka książka o wampirach. Pokazuje siłę przyjaźni, miłości. Mówi o stracie, żałobie. Przy tej książce można się śmiać i płakać. Uwielbiam w niej dosłownie wszystko! Richelle Mead jest jedną z moich ulubionych autorek, bo naprawdę ma talent do tworzenia ciekawych historii i postaci, których nie da się nie lubić.

4. ColleenHouck – Klątwa Tygrysa. Jeżeli lubicie książki, które nawiązują do różnych mitologii, wierzeń, legend – to musicie po nią sięgnąć!! Ta książka jest cudowna! Barwne postaci, cudowne miejsca i ich opisy, ciekawa fabuła, dużo zwrotów akcji. Po prostu idealna!

4. Cassandra Clare – Dary Anioła. Jest to jedna z najlepszych serii jakie czytałam! Cassie ma ogromny dar do tworzenia ciekawych postaci, których nie da się nie lubić. Mam skomplikowaną relację z paroma osobami… I nawet czarnych charakterów nie da się nienawidzić. Cassie stworzyła wiele zwrotów akcji! W jednej części jest ich chyba z 50! Muszę przyznać, że jak pierwszy raz czytałam tą książkę, to niestety nie udało mi się jej skończyć i nie mogłam zrozumieć, co w niej jest takiego fajnego, ale gdy sięgnęłam po nią drugi raz to się zakochałam. Dlatego proszę was byście dali szansę tej serii!

4. Cassandra Clare – Diabelskie Maszyny. Cudowni bohaterowie, dużo akcji i zwrotów akcji. Po prostu kolejna cudowna seria Cassandry! Uwielbiam to jak Cassie przeplatała Diabelskie Maszyny z Darami. Jeśli chcecie to przeczytać to nie popełniajcie tego błędu co ja i nie czytajcie „Mechanicznego Anioła” po „Mieście Niebiańskiego Ognia”. Dużo rzeczy wam zaspoileruje! Powinno się czytać tak: 1.„Miasto Kości” 2.„Miasto Popiołów” 3.„Miasto Szkła” 4.„Mechaniczny Anioł” 5.„Miasto Upadłych Aniołów” 6.„Mechaniczny Książę” 7.„Miasto Zagubionych Dusz” 8.„Mechaniczna Księżniczka” 9.„Miasto Niebiańskiego Ognia”. Ja wiem, że to skomplikowane, ale naprawdę tak jest najlepiej czytać.

3. Katarzyna Berenika Miszczuk – Seria o Wiktorii Biankowskiej. Powstał cały post o tej serii, więc zapraszam was na niego TU. Uwielbiam tą trylogię ponieważ jest bardzo oryginalna. Świat stworzony przez autorkę jest tak cudowny i ciekawy! Tak samo bohaterowie!! Beleth!!!! I jest to polska książka! To jak jej nie kochać? Jeśli chcecie więcej argumentów to zapraszam do jednego z moich pierwszych postów (link parę linijek wyżej).

2. Richelle Mead – Kroniki Krwi. Tak znowu Richelle! Uwielbiam ją!! Wspominałam o niej w wielu, wielu postach. Jeżeli przeczytaliście Akademię Wampirów i się wam podobała to musicie przeczytać Kroniki Krwi. Gdy dowiedziałam się, że zostały one wydane, byłam w siódmym niebie. Pomimo że ta książka (tak jak Akademia) są romansami, jest w nich bardzo dużo akcji. Proszę was! Jeśli czytaliście akademię i wam się podobała – sięgnijcie po Kroniki! Naprawdę warto. Niestety mam wrażenie, że są bardzo niedoceniane.A po 2. Adrian Ivashkov!!!

1. J.K.Rowling – Harry Potter. Myślę, że nikogo nie zaskoczyłam tą serią. Dzięki Harremu zaczęłam czytać! Gdybym nie wzięła w swoje ręce pierwszej części, to nie wiem czy bym tak kochała czytanie! J.K.Rowling stworzyła cudowny świat! Oddałabym duszę za możliwość chodzenia do Hogwartu! Ale niestety jestem już trochę za stara na to… W Harrym Potterze uwielbiam wszystko! Świat, bohaterów, historię, język. Jednak was okłamałam… Jest coś czego nie lubię – akromantule!! Są okropne! Ale tak po za tym to jest to książka idealna!!




Numery przy seriach nie są pomyłką! Tak ma być. Te serie, które mają numer 4 są w kolejności przypadkowej. Nie potrafiłam ustawić ich w kolejności! Po prawej widzicie screen mojej rozmowy z moją przyjaciółką. Tak wyglądał proces tworzenia tej listy.Tak jak pisałam wcześniej - dawno nie miałam nic trudniejszego do zrobienia! Jak klikniecie na tytuły książek to przeniesie was do lubimy czytać i tam możecie przeczytać opisy.
Ile serii z mojej listy przeczytaliście? Po które chcecie sięgnąć? A jak wygląda wasz ranking? Co chcielibyście zobaczyć w następnej kolejności? Seriale, piosenki czy może jakąś inną kategorię książek? Na dzisiaj mam tyle dla was. Mam nadzieję, że post wam się podobał! 

4 komentarze:

  1. Harry'emu, wiadomo, należy się pierwsze miejsce ;D U mnie na drugim byłaby Pieśń lodu i ognia, na trzecim Diabelskie maszyny, a z resztą miałabym straszny problem. Nie lubię tworzyć rankingów wśród ulubionych książek, bo potem nie mogę się zdecydować, co lubię bardziej :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Seria o Weronice Biankowskiej jest cudowna! Uwielbiam poczucie humoru w tej trylogii:) Ja już od jakiegoś czasu mam zamiar zabrać się za Akademię Wampirów, ale brakuje mi czasu:) Dary anioła i Diabelskie maszyny to jedne z moich ulubionych serii. Pozdrawiam!
    Ich perspektywy
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tylko "Igrzyska śmierci", "Legendę", "Niezgodną" i "Dary anioła". Trylogię Miszczuk na pewno kiedyś przeczytam, reszta mnie raczej nie interesuję :)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie #1 na pewno byłyby Dary Anioła. Zaszczytne miejsca zajęłyby też takie serie jak Trylogia Czasu, Akademia Wampirów i seria o Wiktorii Biankowskiej ;)
    Na mojej liście Harry Potter pewnie nie dostałby swojego miejsca, ponieważ tej serii w ogóle nie przeczytałam :D

    OdpowiedzUsuń