6 marca 2016

15. Richelle Mead - Akademia Wampirów

Tytuł: Akademia Wampirów
Autor: Richelle Mead
Tłumacz: Monika Gajdzińska
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Seria: Akademia Wampirów
Strony: 336
Data Wydania: 10 lutego 2010
Opis:  LubimyCzytać
Moja ocena:  10/10

Są takie serie, które pokochaliśmy od pierwszych stron, od pierwszych momentów wstępowania w ich świat. Każda chwila spędzona z tymi bohaterami jest czymś cudownym. Coraz bardziej przywiązujesz się do bohaterów. I pewnego dnia sięgasz po ostatnią część, czytasz, przekręcasz kartkę, a tam już nic nie ma. Historia się skończyła. Musisz opuścić ten świat, pożegnać się z bohaterami. Serce Ci pęka, ale musisz żyć dalej, więc sięgasz po inną książkę. Pomimo tego, ciągle wracasz myślami do serii, myślisz o bohaterach. I w końcu nadchodzi ten moment, w którym postanawiasz wziąć do ręki pierwszą część. Znowu zagłębiasz się w ten świat i ponownie się zakochujesz. I dla mnie taką serią jest "Akademia Wampirów".

Parę lat temu przyjaciółka poleciła mi książkę. Powiedziała, że „Akademia Wampirów” jest świetna i żebym ją wypożyczyła z biblioteki. I tak zrobiłam. To była najlepsza i najgorsza rzecz jaką mogłam zrobić. Najlepsza, ponieważ przeczytałam i pokochałam ten świat i tych bohaterów! Dzięki mojej przyjaciółce poznałam moją ukochaną serię oraz mojego męża (który niestety w pierwszej części nie występuje). Najgorsza, bo wiele razy złamała mi serce! Właśnie dlatego postanowiłam przeczytać ją jeszcze raz.

Nie często sięgam po książki, które już czytałam, z dwóch powodów. Pierwszym jest to, że po prostu mam za dużo książek do przeczytania. Drugim – boję się, że za drugim razem nie spodoba mi się tak bardzo jak za pierwszym razem. Z „Akademią Wampirów” tak się nie stało. Podobała mi się tak samo jak 5 lata temu. Nic się nie zmieniło. Tak samo kocham każdego bohatera! A nawet bardziej! Przypomniałam sobie, co aż tak bardzo podobało mi się w tej książce i w postaciach.

„Akademia Wampirów” jak sama nazwa mówi jest o wampirach. Nie jest taka jak inne. Richelle Mead stworzyła tutaj coś czego nie znajdziecie w innych książkach (przynajmniej nie w tych, które ja czytałam). Świat, w którym rozgrywa się akcja jest oryginalny, ciekawy. Uwielbiam w nim wszystko! Każdy najmniejszy szczegół. Autorka tak to wszystko opisała, że ma się wrażenie, że samemu jest się częścią tego świata. A wszyscy wiemy, że takie książki są najlepsze! I wierzcie mi, że bardzo chciałabym żyć w tym świecie (Adrian!!).

Richelle Mead wykreowała cudownych bohaterów, których nie da się nie lubić. Oglądaliście film? Jeśli tak to czy pamiętacie Rose? W książce jest zabawniejsza, fajniejsza. Nie widzimy tylko tych wesołych stron bohaterów. Widzimy ich słabości, ich gorsze dni. Dzięki czemu postacie są realistyczne, a nie przesłodzone, jak to czasami bywa.
"Dymitr szedł przodem. Nagle przyszło mi do głowy, że nie mogę zmarnować takiej okazji. Jednym susem skoczyłam mu na plecy, dokładnie tak, jak mnie uczył. Nie przewidział ataku.
A jednak wykonał błyskawiczny obrót, chwycił mnie w locie jak piórko i rzucił na ziemię.
Jęknęłam pod ciężarem jego ciała.
— Przecież nie popełniłam błędu! - Strażnik unieruchomił moje nadgarstki. Jego oczy znalazły się na wysokości moich. Nie dostrzegłam w nich zwykłej surowości i powagi. Był wyraźnie ubawiony.
- Zdradził cię okrzyk wojenny. Następnym razem postaraj się milczeć.”
„Akademia Wampirów” można zaliczyć do dwóch gatunków: fantastyki i romansu. Bardzo podoba mi się to, że oprócz wątku romantycznego, dzieje się wiele innych rzeczy. A sam romans nie jest przesłodzony. Gdyby taki był, nie przeczytałabym tej serii.
- Uważasz, że jestem ładna? - Patrzył na mnie z powagą.
- Jesteś piękna.
- Piękna?
- Tak bardzo, że czasem mnie to boli.”
„Akademia Wampirów” to książka o przyjaźni, poświęceniu, zdradzie i miłości. Pokazuje, że nawet jak wszystko się wali i pali, to da się z tego wyjść cało. I aby to zrobić trzeba mieć kogoś, na kim można polegać, a co najważniejsze, pokazuje, że trzeba ufać sobie.

3 komentarze:

  1. Akademia wampirów to książka po którą mam ochotę sięgnąć. Niestety od jakiegoś czasu nie mogę jej znaleźć w księgarniach, a w mojej bibliotece jej nie ma. Mimo wszystko postaram się jakoś to zrobić. Chociaż z drugiej strony tematem wampirów już jestem zmęczona, to i tak dam AW szansę:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozycja nie dla mnie, świat wampirów zupełnie mnie nie kręci ;)

    OdpowiedzUsuń