13 czerwca 2016

20. Sarah J.Maas - Dwór Cierni i Róż

Tytuł: Dwór cierni i róż
Autor: Sarah J. Maas
Tłumacz: Jakub Radzimiński
Wydawnictwo: Uroboros
Seria: Dwór cierni i róż
Strony:  524
Data Wydania: 27 kwietnia 2016
Moja ocena:  10/10

Bajki Disneya są już klasyką. Wiele osób inspiruje się nimi przy tworzeniu książek. Sarah J.Maas w swojej nowej serii postanowiła opowiedzieć „Piękną i Bestię” na swój własny sposób. Główną postacią w „Dwór cierni i róż” jest Feyra – zwykła, biedna dziewczyna, która spędza czas pomiędzy polowaniem na zwierzęta, dzięki czemu może wyżywić swoją rodzinę, a zdobywaniem pieniędzy na jej utrzymanie. Pewnej srogiej zimy wchodzi w głąb lasu i zabija wilka. Nie wie, że jest on jednym z fae – jedną z magicznych istot, które kiedyś rządziły światem. Wkrótce w jej drzwiach staje ogromny wilk – władca jednej z ziem Prythianu i daje jej wybór – albo stanie z nim do walki albo uda się z nim do jego dworu i zostanie tam na całe życie. Chyba wszyscy wiemy, co wybrała.

Czytałam tą książkę prawie miesiąc, ale to nie dlatego, że była zła, wręcz przeciwnie – to jedna z lepszych książek jakie przeczytałam w tym roku. Na początku nie miałam kiedy czytać, później nie chciałam, by ta książka szybko się skończyła, dlatego robiłam wszystko, tylko nie brałam jej w swoje ręce. Chciałam ją skończyć i nie chciałam. W końcu czekałam na nią rok. 
- Nadziei potrzebujemy w równej mierze co chleba i mięsa - wszedł mi w słowo i spojrzał na mnie bystrym wzrokiem, co u niego było rzadkością. - Potrzebujemy nadziei, bo ona daje nam siłę, by trwać.”
„Piękna i Bestia” to moja ulubiona bajka Disneya i jak tylko dowiedziałam się, że Sarah J. Maas napisała jej nową wersję, wiedziałam, że muszę ją przeczytać. I nie żałuję, że poświęciłam jej czas! Ta książka jest świetna. Widziałam parę elementów wspólnych z tą bajką, głównie w wątku romantycznym, ale pani Mass stworzyła całkiem inną, oryginalną historię.
„- Czy nie sypiasz nocami, aby przygotować sobie świeży zapas ciętych ripost na kolejny dzień?”
W bohaterach nie da się nie zakochać (Trzeba uaktualnić listę chłopaków książkowych). Sarah J.Maas stworzyła cudowne, ciekawe postaci. Bardzo podobało mi się to, że byliśmy świadkami ich przemiany. Widzieliśmy to jak Feyra zmienia swoje nastawienie, jak bohaterowie się zakochiwali, jak ich stosunek względem siebie się zmieniał. Nie było wielkiego insta love! Wszystko rozwijało się naturalnie.

Ta książka nie jest napakowana akcją, autorka bardziej skupiła się na relacjach miedzy bohaterami i wątku romantycznym. To nie znaczy, że w ogóle nic się nie dzieje przez całą książkę. Jakieś ostatnie 200 stron jest pełne napięcia i akcji. Pomimo, że było kilka elementów przewidywalnych to po pierwsze one nie sprawiły, że "Dwór cierni i róż" podobał mi się mniej, a po 2. końcówka zaskakuje - i to bardzo. Wielu rzeczy się nie spodziewałam.

Myślę, że ważną rzeczą, o której powinnam wspomnieć jest to, że w książce „Dwór cierni i róż” znajdują się sceny seksu. Nie jest ich dużo i nie są napisane tak, że odrzucają od razu czytelnika od lektury. Są szczegółowe, ale sposób w jaki Sarah J.Maas to opisała, nie sprawiał, że czułam się niekomfortowo, czytając je.
„Nie wstydź się nawet przez chwilę robienia tego, co przynosi ci radość”
W tej książce znajdziecie humor, romans, akcję, magię i ogrom różnych emocji. Cieszyłam się z Feyrą, złościłam się razem z nią i na nią! Ta książka pokazuje, że każdy ma jakąś przeszłość i nie zawsze Ci, którzy są uważani za złych, są tacy. Pozory mylą, a najważniejsze to nie oceniać wszystkich i wszystkiego z góry. Jeżeli szukasz ciekawej książki New Adult, w której znajdziesz magię, romans i akcję to musisz przeczytać "Dwór cierni i róż". 

5 komentarzy:

  1. O jeju. Uwielbiam twórczość pani Maas ! Jak do tej pory przeczytałem tylko dwie jej książki, ale wiem, że muszę jeszcze bardzo dużo nadrobić :)
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa recenzja. Może kiedyś zabiorę się za tę książkę. Zapraszam na mój blog: http://szalonarecenzentka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale "Szklany tron" czeka na mojej półce. "Dwór cierni i róż" także kusi, szczególnie że zbiera świetne recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam wielką ochotę na przeczytanie tej książki. tym bardziej, że autorka pisze naprawdę świetne książki. :D
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie skończyłam ją czytać. Całkiem niezła recenzja, chociaż z tym brakiem akcji chyba bym się sprzeczała ;).
    Pozdrawiam :*

    https://doinnego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń