30 sierpnia 2016

28. Colleen Hoover - Nieprzekraczalna granica



Tytuł: Nieprzekraczalna granica
Autor: Colleen Hoover
Tłumacz: Jarosław Mikos
Wydawnictwo: W.A.B
Seria: Pułapka Uczuć
Strony: 304
Data Wydania: 18 lutego 2015
Opis:  LubimyCzytać

SPOILERY DO „PUŁAPKI UCZUĆ”.






„Nieprzekraczalna granica” to druga część trylogii „Pułapka uczuć”. Opowiada o Layken, która niedawno straciła tatę. Razem z mamą i bratem przeprowadza się do Michigan, by zacząć tam nowe życie. W domu naprzeciwko mieszka przystojny Will. Dzień po bardzo udanej randce, odkrywają coś, co zmienia ich relację. W tej części Layken musi poradzić sobie ze stratą mamy i z wychowaniem brata. Na szczęście ma oparcie w Willu, który przeszedł przez to samo. Wszystko dobrze się między nimi układa do momentu, w którym pojawia się ktoś z przeszłości chłopaka. Czy Layken i Will przetrwają trudności? 
"Życie jest trudne. Bywa jeszcze trudniejsze, kiedy jesteś durniem"
Nienawidzę, a zarazem uwielbiam Colleen Hoover, za to, co robi ze mną poprzez swoje książki! Raz śmieję się jak głupia, raz ryczę, a innym razem siedzę z otwartą buzią, bo nie mogę uwierzyć w to, co się stało. Ja nie rozumiem jak ona to robi. Tylko książki Colleen Hoover potrafią tak na mnie wpływać. Ma ogromny talent do pisania i wzbudzania ogromnej ilości emocji. Idealne są nawet te momenty, w których nas bohaterowie denerwują, bo wiemy, że robią coś, czego nie powinni. To pokazuje prawdziwość historii. Widzimy, że oni także popełniają błędy – ja każdy człowiek. I to jedna z rzeczy, które najbardziej podobają mi się w książkach tej autorki – idealnie oddaje naturę człowieka. Historie przez nią stworzone nie są przerysowane czy przesłodzone. Pokazuje prawdziwe życie.
"Miłość jest najpiękniejszą rzeczą na świecie. Niestety, jest także jedną z tych, które najtrudniej utrzymać, i jedną z tych, które najłatwiej utracić."
Narratorem w „Nieprzekraczalnej granicy” jest Will. Obserwowanie zdarzeń z jego perspektywy było bardzo ciekawe. W szczególności, że w pierwszej części narratorem była Lake. Trochę żałuję, że Colleen nie pokazała nam co czuje dziewczyna. Widzieliśmy to z obserwacji Willa, ale bardzo chciałabym zobaczyć rozdziały z jej punktu widzenia. I to tak naprawdę jedna rzecz, której mi brakowało w tej książce.

Książki Colleen Hoover są idealnym przerywnikiem od ciężkich, grubych książek. Czyta się je bardzo szybko. Ledwo zaczęłam czytać, a już byłam w połowie. Gdyby nie moje ogromne zmęczenie, skończyłabym ją w jeden wieczór. To wszystko dzięki temu jak pisze Colleen. Potrafi bardzo szybko wciągnąć czytelnika w historię, którą stworzyła.

Co ja jeszcze mogę powiedzieć? Ta jak i każda inna książka Colleen Hoover jest cudowna. Uwielbiam jej styl, bohaterów których tworzy i historie, które nam przedstawia. „Nieprzekraczalna granica” to bardzo dobra książka, wzbudzająca miliony emocji. Nie mogę się doczekać aż dorwę w swoje ręce ostatnią cześć i poznam zakończenie historii Lake i Willa.

Moja Ocena: 9/10 

Hopeless  / Maybe Someday  / Ugly Love / Nieprzekraczana granica / Never Never
November 9

3 komentarze:

  1. Hoover nie specjalnie jakoś mnie zachwyca. Czytałam Ugly love - zupełnie bez szału, ostatnio zabrałam się za Never, never - to już wypadło trochę lepiej. Na półce mam jeszcze Maybe someday i nie mogę się za nią zabrać... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inny gust :) Ale może spróbuj Maybe Someday - jest o wiele lepsze niż Ugly Love, a do tego ta cudowna muzyka :)

      Usuń
  2. Muszę się za to zabrać. Chodź najpierw czeka mnie pułapka uczuć. Super recenzja.

    OdpowiedzUsuń