15 września 2016

Agata Poleca: Top 5 ulubionych bajek

Hej, hej! Mam 22 lata, ale to nie zmienia faktu, że uwielbiam oglądać bajki. Nie ważne czy są to kreskówki czy te pełnometrażowe. Mogłabym spędzić cały dzień na ich oglądaniu. I właśnie dlatego postanowiłam się podzielić się listą moich ulubionych bajek. Dzisiaj skupię się na tych dłuższych. Jak będziecie chcieli to może napiszę coś o kreskówkach. Zapraszam do czytania :)


Na piątym miejscu jest jedna z moich ulubionych części Asterix'a. Tym razem Galowie mają okazję sprawdzić, czy są bogami. Asterix i Obelix zostali wybrani, by wykonać 12 prac Heraklesa. Jeżeli im się uda - galowie zostaną okrzyknięci bogami, a Juliusz Cezar się podda. Bajka ta jest zabawna i ciekawa. Uwielbiam ją oglądać i znam ja na pamięć - jak i resztę bajek z tego postu.
Na czwarte miejsce także wybrałam dwójkę Galów. Tym razem wybrali się do Egiptu, by pomóc znajomemu w budowie pałacu dla Juliusza Cezara. Sprawy nie do końca idą po ich myśli. Muszą zmierzyć się z Cezarem, który nie chce, by ten pałac powstał. W tej części przygód Asterixa i Obelixa jest naprawdę bardzo dużo zabawnych momentów. Pojawia się tam też kilka fajnych piosenek. Część z was może kojarzyć film Asterix Misja Kleopatra. Powstał on właśnie na podstawie komiksu (i bajki) Asterix i Kleopatra. Wierzcie mi, że bajka jest sto razy lepsza!
"- Znacie go? To Hercules! - Chciałaś powiedzieć Muskules" Zeusowi i Herze (czy ja dobrze odmieniłam?) urodził się synek - Hercules. Hades (brat Zeusa) chce go zabić i wysyła swoich dwóch sługusów, by wykonali brudną robotę. Nie udało im się go uśmiercić, ale dali radę odebrać mu "boską" część. Hercules dorasta wśród śmiertelników, ale wie, że to nie jego miejsce. Dowiaduje się, że jest synem Zeusa i aby móc wejść na Olimp musi na nowo stać się herosem. Bajka opowiada o jego drodze na Olimp. Uwielbiam! Uwielbiam! Uwielbiam! Jedna z moich ulubionych bajek Disneya! Po 1. nawiązuje do greckiej mitologii  Po 2. są w niej cudowne piosenki, szczególnie "I won't say i'm in love", śpiewana przez Meg. Bardzo lubię oglądać tą bajkę. Ma kilka śmiesznych momentów. A Hades to jedna z moich ulubionych postaci "Hades, pan umarłych, cześć jak leci". Jeżeli jeszcze jej nie oglądaliście to musicie to nadrobić!
Główną bohaterką jest młoda dziewczyna - sierota - o imieniu Anya. Opuszczając sierociniec, postanawia znaleźć swoją rodzinę. Poznaje dwóch mężczyzn młodego Dymitra i trochę starszego Władymira. Pomagają się jej dostać do Paryża. Anastazja to jedna z bajek, które oglądałam w kółko jak byłam mała, na zmianę z tą na pierwszym miejscu. Uwielbiam tą historię, uwielbiam Rasputina - uwielbiam w niej wszystko. Każdą postać, każdą piosenkę. Jest w niej humor, romans, dramat. Znam ją całą na pamięć, a i tak mogłabym ją oglądać codziennie. Dymitr to moja bajkowa miłość
Najważniejsza bajka. Opowiadająca o zwykłej dziewczynie, uwielbiającej książki i marzącej o innym życiu niż to, które wiedli inni ludzie w jej miasteczku. Pewnego dnia jej ojciec zgubił się w lesie i postanawia wejść do zamku, by się schronić. Pojawia się Bestia, mieszkająca w nim i postanawia go uwięzić. Bella się dowiaduje o tym i proponuje Bestii wymianę - ona z nim zostanie, a jej tata zostanie wypuszczony na wolność. I tak zaczyna się ta historia. Uwielbiam tą bajkę! Kocham! Jak byłam mała mogłam ją oglądać cały czas. Ma cudowne piosenki, bardzo fajną historię. Bella to ja! Jeśli jeszcze jej nie oglądaliście to po 1. gdzie wy się wychowywaliście, po 2. musicie ją obejrzeć!
-------------------
Znacie bajki, które wymieniłam? A jakie Wy umieścilibyście na tej liście? Dajcie znać w komentarzach.
Dziękuję za przeczytanie. Posty pojawiają się we wtorki, czwartki i niedziele. Do następnego napisania :)

11 komentarzy:

  1. Och, uwielbiam Herkulesa i Anastazję, mimo że obie te bajki oglądałam już jako nastolatka ;) Nie wiem, jak ci się udało zawęzić wybór tylko do pięciu, ja postawiłam na dziesięć, a i tak to były tylko Disney'a xD

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. było ciężko! Wybrałam tylko te, które najczęściej oglądałam :) Ale było ciężko wybrać tylko 5 :)

      Usuń
  2. Piękna i Bestia <3 Cudowna historia! Miałam książeczkę z obrazkami.... <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam Cię do mojej grupy na facebooku, gdzie wzajemnie sie wspieramy w blogowaniu o ksiazkach :)
      https://www.facebook.com/groups/140958276298228/

      Usuń
    2. Ja miałam w domu każdą bajkę Disneya w formie książki, ale były siostry i jak się wyprowadziła to je zabrała :(

      Usuń
  3. Uwielbiam bajkę Piękna i Bestia <333 Oraz Kopciuszka, mogę oglądać milion razy i milion wersji, ale i tak kocham :D

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  4. Każda książkoholiczka ma w sobie coś z Belli (albo na odwrót xd). Uwielbiam wracać do tej bajki :d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie każda, ale lubię myśleć, że Bella to ja :P

      Usuń
  5. Kocham bajki. <3 Nie ważne ile masz lat one i tak będą ci się podobać. :D
    Moja ulubiona to "Kopciuszek", nie mam pojęcia czemu. XD
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bajki są najlepsze :) Ja z Kopciuszka najbardziej lubię myszki - są cudowne :)

      Usuń