19 września 2016

I AM THE READER BOOK TAG

Hej, Hej :) Jak wam minął weekend? Ja się obijałam, a dzisiaj niestety obudziłam się z zatkanym nosem - jakieś przeziębienie mnie łapie. Ale staram się zdusić te zarazki za pomocą herbaty z sokiem malinowym i cytryną. Trzymajcie kciuki, by mnie nie rozłożyło! 
Parę dni temu oglądałam filmik booktuberki emmmabooks, w którym robiła ciekawy TAG: "I am the Reader" Wydawnictwo Penquin Random House utworzyło go z okazji publikacji książki pod tytułem "Reader". Pytania są bardzo ciekawe i całkiem inne niż te, które spotykamy w większości TAG'ów. Mam nadzieję, że moje odpowiedzi się wam spodobają.

1. Wybierz jedno słowo, które opisuje bycie czytelnikiem.
Emma wybrała słowo Oświecony i ma dużo racji w tym. Bycie czytelnikiem można opisać wieloma słowami i wybranie jednego jest bardzo trudne. Ja bym opisała jako Świadomi. Jesteśmy bardziej świadomi świata i tego, co inni ludzie mogą czuć. Myślę, że nam łatwiej jest postawić się w kogoś sytuacji. Nawet złych osób. Ile czarnych charakterów poznaliśmy? Ile razy widzieliśmy jak działa ich psychika. Czytelnikom łatwiej jest zrozumieć innych i ich działania.

2. Jaka jest pierwsza książka, którą pokochałeś?
Do głowy przychodzą mi dwie książki. Pierwsza to "Dzieci z Bullerbyn" a druga to oczywiście "Harry Potter". Pomimo że historię o Czarodzieju czytałam dopiero w gimnazjum, to właśnie ona bardziej pasuje do tego pytania. Harrego pokochałam całym sercem i kocham do dzisiaj. Nie wiem, czy jakaś inna seria będzie mi tak bliska. Gdyby nie Harry Potter, nie byłabym tą osobą, co jestem teraz. Gdyby nie Harry Potter prawdopodobnie nie byłoby tego bloga. 

3. Twarda oprawa czy miękka?
Twarda oprawa jest o wiele wygodniejsza i ładniej wygląda na półce i gdyby więcej książek u nas było wydawanych właśnie w niej i gdyby nie były takie drogie to na pewno bym tylko je kupowała. 

4. Jak czytanie ukształtowało twoją osobowość?
Gdyby nie książki nie byłabym tą osobą, którą jestem dzisiaj. Dzięki nim nie boję się mówić, o tym, co lubię. Zaczęłam akceptować siebie, swój charakter, każdą część tego jaka jestem. I dzięki książkom doszłam do wniosku, że jak komuś coś we mnie nie pasuje, to jego problem nie mój.

5. Jaką książkę czytasz, gdy potrzebujesz pocieszenia?
Żebym ja jedną dała radę wybrać. Czasami sięgam po Harrego Pottera, czasem po "Ja, diablica", czasem po coś z Adrianem ("Akademię Wampirów" lub "Kroniki Krwi"). Nie pytajcie od czego to zależy, bo sama nie wiem.

6. Dzięki komu jesteś czytelnikiem?
Wszystko zaczęło się od bajek, które czytała mi mama i to właśnie ona miała wpływ na to, że teraz czytam, ale myślę, że największy wpływ miały moje koleżanki z gimnazjum, dzięki którym wróciłam do czytania. Oprócz tego od małego widziałam rodziców i babcię z książką i miłość do tej czynności odziedziczyłam po nich.

7. Opisz swoje wymarzone miejsce do czytania.
Własna biblioteczka w sekretnym pokoju. Półki na książki do sufitu, a na nich miliony książek, drabina na półkach (taka przesuwana - wiecie, o co chodzi). Do tego wygodny fotel, niski parapet na którym będę mogła siedzieć i czytać. W takim pokoju potrzebuję jeszcze ekspresu do kawy, ale takiego w którym będę mogła także zrobić przepyszną gorącą czekoladę. Czy potrzebuję czegoś jeszcze? Może zamka w drzwiach i pokój musi być dźwiękoszczelny, żeby nikt mi nie przeszkadzał w czytaniu.

8. Jaka książka zmieniła Twoje zachowanie lub Twoje spojrzenie na świat?
Według mnie każda książka wpływa na nasze spojrzenie na świat. Jedną, która od razu przychodzi mi na myśl jest "Fangirl". Dzięki niej zaakceptowałam nerda w sobie. Książka "Gady" Mirosława Sokołowskiego i "My dzieci z dworca zoo" pomogły mi zrozumieć, co to znaczy być uzależnionym i jak cholernie trudno jest z tego wyjść. "Chuda"

5 komentarzy:

  1. Rzeczywiście ciekawe pytania. No tak, HP rządzi 💕
    A jeśli lubisz tematykę uzależnień - polecam Milion małych kawałków 💕 genialna, brutalna książka z cudownym, inteligentnym bohaterem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale swietny tag, strasznie dziękuję za nominację!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za nominację, jutro nagrywam tag na booktuba :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Tag nagrany, zapraszam! <3
    https://www.youtube.com/watch?v=OAL6zHh3RyM&feature=youtu.be

    OdpowiedzUsuń