1 września 2016

Top 10 zalegających książek, które najbardziej chce przeczytać

Ostatnio zgromadziło się bardzo dużo książek na moich półkach. Niestety wielu jeszcze nie przeczytałam, a dokładniej - 53. Każda z nich wydaje się bardzo fajna i ma ciekawy opis, ale jest kilka takich tytułów, które najbardziej chcę przeczytać. I dzisiaj właśnie przedstawiam wam 10 takich książek. Ich kolejność jest całkowicie przypadkowa.
 
To jeden z moich ostatnich zakupów. Jak tylko zobaczyłam, że ma wyjść u nas wiedziałam, że muszę ją kupić. A to wszystko wina Jessego z Jessethereader. Strasznie ją zachwala. W tej książce istnieje kilka wizji równoległych Londynów - jest szary Londyn, czerwony, biały i czarny. Kell to główny bohater. Oficjalnie jest posłańcem między Londynami i ambasadorem czerwonego królestwa rodziny Mareshów. A nieoficjalnie jest przemytnikiem. Niestety wpada w pułapkę i ucieka do szarego Londynu gdzie naraża się złodziejce - Lili Bard. I to z nią Kell będzie podróżował do alternatywnej krainy. A stawką tego jest uratowanie wszystkich światów. 
Uwielbiam dramaty. Moje ulubione lektury były dramatami. Dlatego tak bardzo chcę przeczytać tą książkę. Opowiada ona historię duńskiego księcia, który chce pomścić morderstwo swojego ojca. To zadanie jest bardzo trudne ponieważ zabójcą jest obecny król.
Trzecia część serii "Córka dymu i kości". Nie będę pisała o czym jest ta część ponieważ nie chcę wam nic zaspoilerować. Uwielbiam tą trylogię. Laini Taylor stworzyła cudowny świat i jestem bardzo ciekawa jak skończy się ta historia. Opis pierwszej części jest skopiowany wprost z mojej recenzji drugiej części (Link do recenzji). "Córka dymu i kości" opowiada o Karou – niebieskowłosej uczennicy szkoły artystycznej. W swoim szkicowniku ma rysunki potworów. Mówi w wielu językach – nie tylko ludzkich. Prowadzi dwa życia. Jedno w Pradze, drugie w sekretnym sklepie, prowadzonym przez Dealera Marzeń – Brimstone. Nie wie czemu zostaje wysyłana na różne misje. Nie wie kim jest. Wszystko zaczyna się zmieniać, gdy spotyka anioła o imieniu Akiva. 
Czwarta część serii opowiadająca o Percym Jacksonie. Uwielbiam tą serię i może jak w końcu wezmę się za nią to minie mój reading slump! Percy jest pół herosem. Synem jednego z greckich bogów. Jakiś czas temu napisałam recenzję pierwszej części - Link.
Pierwsza część serii Kroniki Rodu Kane'a. Zanim kupiłam tą serię wiedziałam o niej tylko to, że nawiązuje do egipskiej mitologii. Nadal nie wiele wiem, chociaż już zdążyłam zaspoilerować sobie pierwszą część - myślałam, że czytam opis pierwszej części, a to było drugiej. No nie ważne. Seria ta opowiada o rodzeństwie Carter i Sadie. Po śmierci rodziców nie są ze sobą blisko. Dziewczyna mieszka z dziadkami w Londynie, a chłopak jeździ po świecie z tatą. Pewnego dnia ojciec zabiera rodzeństwo do muzeum na eksperyment naukowy. Ma nadzieję, że zbliży rodzinę, ale niestety uwalnia egipskiego boga Seta (bóg ciemności) i zmusza dzieciaki do ucieczki, a ich ojca skazuje na wygnanie. Okazuje się, że wszyscy egipscy bogowie zaczynają się budzić, a Set chce zniszczyć rodzinę Kane. Aby go powstrzymać dzieci wyruszają na niebezpieczną podróż po całym świecie.

zacznijmy od cudownego i bardzo przystojnego autora - Pierce Brown - ahhhh! Kolejna książka, której opisu nie znam. Nie mam pojęcia o czym ona jest... Kupiłam ją bo Natasha z Tashapolis tak zachwyca się tą serią i znalazłam ją w przecenie w outlecie empika. Akcja tej książki dzieje się na Marsie. Nie mam pojęcia jak wam powiedzieć ją opisać, więc macie link do lubimy czytać - KLIK.
Książka mojej ulubionej autorki. Margo Cook przenosi się z rodzicami z Nowego Yorku do miasteczka Wolftown. Po przeprowadzce zaczynają męczyć ją koszmary, w których ucieka przed prześladowcą. W szkole poznaje Ivette Reno i Maksa Stone'a. Max skrywa pewien sekret. Czy sny Margo mają coś z tym wspólnego? - Ok! Opis brzmi trochę słabo, ale to książka Katarzyny Bereniki Miszczuk - więc na pewno jest świetna!
Tą książkę specjalnie zostawiam na jesień. Wyobrażam sobie ponury wieczór, ja pod kocem z gorącą czekoladą w jednej ręce, chusteczkami w drugiej. Mamy tutaj dwóch bohaterów. Lou ma chłopaka, którego chyba nie kocha i pracę, którą bardzo lubi. Niestety pewnego dnia traci tą pracę i jest zmuszona zatrudnić się jako opiekunka młodego i bogatego bankiera, który niestety uległ wypadkowi i jeździ na wózku. I to jest nasz drugi bohater. Ma na imię Will i nie ma w ogóle chęci do życia. Nie ma pojęcia, że znajomość z Lou wywróci jego życie do góry nogami.
Jestem zaskoczona, że chcę przeczytać tą książkę. Całkiem inna tematyka niż ja czytam. Ludzie się nią zachwycali i opis jest bardzo ciekawy - więc ją kupiłam. Opowiada ona o Marie-Laure, która mieszka z ojcem w Paryżu. Gdy miała sześć lat straciła wzrok. Od tamtej pory uczy się poznawać świat przez dotyk i słuch. Kiedy hitlerowcy wkraczają do Paryża, Marie-Laure razem z tatą uciekają do Saint-Malo w Bretanii. Drugi bohater to Werner, który stracił rodziców jak był małym chłopcem. Podczas jednej z zabaw z znajduje radio i je naprawia. Wkrótce staje się bardzo dobry w budowaniu i  naprawianiu radioodbiorników. Kilka lat później trafia do tego samego miasteczka, w którym ukrywa się Marie-Laure. Podczas nalotu na Saint-Malo, losy tej dwójki splatają się.
Uwielbiam tematy związane z czarownicami Salem (ale nie w straszny sposób, nie lubię strasznych książek). Connie Goodwin jest absolwentką Harvardu. Spędza lato w rodzinnym miasteczku położonym niedaleko Salem, gdzie palono czarownice i zbiera informacje do pracy doktorskiej. Podczas porządkowania domu Babci trafia na trop zagadki, dzięki której dowiaduje się, że ma osobisty związek z okrutnym losem dawnych uzdrowicielek. Okazuje się, że spalone kobiety należały do jej rodziny, ale to nie jedyne powinowactwo... - Opis jest bardzo ciekawy, a ta książka leży na półce i leży... Muszę w końcu ją przeczytać!! 

Naprawdę nie mogę się doczekać aż przeczytam te książki! Ciągle mi jakaś inna wypada i te odkładam na później, ale muszę to zmienić! A Wy jakie książki, które zalegają na waszych półkach, chcecie najbardziej przeczytać?  Podzielcie się tytułami w komentarzach :) 
BTW ostatnio staram się odpisywać na wasze komentarze.

21 komentarzy:

  1. No cóż nie zaczytywałam się jeszcze w żadnej z tych książek, więc ciężko mi się udzielić. Sama chciałabym kilka z nich przeczytać. :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że nam obu uda się w końcu je przeczytać :)

      Usuń
  2. Ojej niestety nic dla mnie, nie lubię takich klimatów. Czytałam jedynue Światło, które niestety mnie nie zachwyciło. Nie miało w sobie tego "czegoś"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że mi "Światło, którego nie widać" się spodoba :)

      Usuń
  3. Chyba nie tylko Ty masz co nadrabiać, ponieważ i ja nie czytałam żadnej z tych książek :D.
    Buziaki,
    Kaja

    OdpowiedzUsuń
  4. O nie, "Zanim się pojawiłeś"- już nie mogę znieść widoku tej książki, mimo że jest tam Sam Claflin :<
    Ja na razie czytałam tylko "Córkę dymu i kości" i bardzo mi się podobała :D Mam resztę części w domu ale kiedy to wszystko przeczytać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżby Ci się przejadła? Denerwujące jest jak wszędzie jest dana książka. Oprócz książek przydałby się jeszcze czas :)

      Usuń
  5. Na mojej półce zalega chyba ponad 50 tytułów i nie wiem kiedy to sama przeczytam tym bardziej, ze pojawiają się coraz to nowe pozycje. Za mało czasu zdecydowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nam nie płacą za czytanie książek :) Wtedy można rzucić szkołę/studia/pracę i by był czas :) Chociaż znając życie i tak, by nam było za mało :P

      Usuń
  6. o ta ostatnia książka do mnie przemawia, widzę że moje klimaty :) Zapisuję tytuł i zapraszam do siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ona wydaje się bardzo ciekawa, mam nadzieję, że naprawdę taka będzie :)

      Usuń
  7. Światło, którego nie widać podobało mi się i chciałabym je jeszcze raz przeczytać ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj to muszę szybko się za nią zabrać, bo widzę, że dużo tracę :)

      Usuń
  8. "Zanim się pojawiłeś" - genialna <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Całym sercem polecam - "Światło, którego nie widać"! Genielne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też strasznie chcę się zabrać za Sny bogów i potworów, ale chyba najpierw będę musiała sobie powtórzyć Córkę dymu i kości, bo czytałam pierwszą część ponad trzy lata temu i boję się, że za mało będę z niej pamiętać. Chciałabym również bardzo przeczytać Red Rising i Światło, którego nie widać, ale akurat tych powieści nie mam u siebie na półce. A Mroczniejszy odcień magii zaczęłam czytać i utknęłam na 85 stronie, w ogóle nie mogę się wciągnąć.

    Book by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Sny bogów i potworów" to 3 część, więc jeszcze masz "Dni krwi i światła gwiazd" przed sobą i Ci zazdroszczę :P Oj to nie dobrze...mam nadzieję, że jeszcze się wciągniesz w "Mroczniejszy odcień magii" :)

      Usuń
  11. Właśnie skończyłam czytać "Bitwę w Labiryncie" - przeczytaj, bo dzieje się, oj dzieje! "Zanim się pojawiłeś" to cudowna i wzruszająca powieść, która skradła moje serce :) "Hamleta" czytałam w szkole, jednak twórczość Szekspira do mnie nie przemawia, jedynie "Makbet" mi się podobał ;) Pozostałe pozycje chciałabym przeczytać, jednak z częścią z nich wstrzymam się i poczekam na Twoje recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę w końcu się wziąć za te książki!! Gdyby tylko doba miała więcej godzin :P Postaram się napisać recenzję każdej z nich, ale nic nie obiecuję :)

      Usuń
  12. Ja też mam mnóstwo zalegających książek, do tego stopnia, że stworzyłam małą listę, według której czytam i do czasu aż uzupełnię zaległości mam zamiar nie kupować nowych książek :D Szalony plan, zobaczymy jak się uda! A co do wybranych przez Ciebie książek, ja też bardzo chciałabym przeczytać ,,Światło, którego nie widać" i czaję się na nie od dłuższego czasu :)
    Pozdrawiam cieplutko
    Dominika z Books of Souls

    OdpowiedzUsuń