21 listopada 2016

Recenzja filmu "Fantastyczne Zwierzęta i jak je znaleźć"





Tytuł: Fantastyczne Zwierzęta i jak je znaleźć
Rok: 2016
Scenariusz: J.K.Rowling
Obsada: Eddie Redmayne, Katherine Waterston, Dan Fogler, Alison Sudol, Ezra Miller, Colin Farrell
Gatunek: fantasy
Trailer: Youtube





 
1926 rok, Newt Scamander wracając z wielkiej wyprawy, której celem było odnalezienie i opisanie magicznych zwierząt, wybrał się do Nowego Jorku. Nikt by nie zauważył jego obecności, gdyby nie pewien Mugol (lub jak to nazywają amerykanie "NieMag") Jacob Kowalski i ucieczka kilku fantastycznych zwierząt. Niestety, to może się skończyć, źle dla czarodziei i dla zwykłych ludzi.
 
Widać, że scenariusz został napisany przez mistrzynię J.K.Rowling. W filmie widać jej rękę. Według mnie fabuła była idealna. Mogę wam powiedzieć, że były także inne wątki, nie wszystko kręciło się wokół zwierząt, chociaż oczywiście były dużą częścią filmu. Niestety, nie mogę zdradzić, co jeszcze się działo, bo nie chcę wam spoilerować. Ale wierzcie mi, że warto go obejrzeć. J.K.Rowling przygotowała wiele niespodzianek, wiele ciekawych  i zaskakujących rzeczy. Jeżeli lubicie Harrego Pottera i dobrze go znacie (książki lub film) zobaczycie także kilka nawiązań do niego. Oprócz tego możecie spodziewać się wielu zabawnych momentów. Naprawdę będziecie się mogli pośmiać. "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" to naprawdę cudowny film.
Każdy aktor był idealnie dobrany do roli, a ich gra była na naprawdę wysokim poziomie. Eddie Redmayne świetnie się spisał w roli Newta. W ogóle Newt jest taki kochany, zabawny, tak dba o zwierzęta. Przypominał mi trochę Hagrida. By się dogadali. Tak w ogóle to był w Hufflepuffie tak jak ja. Cieszę się, że mamy w końcu porządnego reprezentanta mojego domu. Jacob Kowalski także jest świetną postacią. Jego reakcje na wszystko, co się dzieje są zabawne. Uwielbiam go! Miałam trudności z polubieniem Tiny. Na początku strasznie mnie denerwowała, a jej siostrzyczka wydawała się taka głupiutka. Pomimo, że nie dało się lubić wszystkich postaci, to mogę wam powiedzieć, że wszystkie są bardzo ciekawe.
 
Uwielbiam efekty specjalne. Jak w każdej ekranizacji Harrego Pottera, były one cudowne. Wszystko wyglądało tak prawdziwie. Nie mogę przestać zachwycać się tym jak pięknie był zrobiony ten film. Oglądałam go w 2D i się z tego cieszę. Było kilka takich momentów, w których prawdopodobnie bym wypuściła z rąk chipsy. Nie było nic strasznego tylko nagle coś wyskakiwało i parę razy myślałam, że na zawał padnę. Widziałam kilka fragmentów, które spokojnie by się nadawały na efekty 3D.
Zwierzęta pokazane w tym filmie były przecudowne. Sceny z nimi były przepiękne i zabawne. Między innymi sceny z niuchaczem. Uwielbiam go i chciałabym go mieć w domu. Zresztą inne zwierzęta też były świetnie zrobione. Twórcy się postarali.
Duży plus film dostaje ode mnie za muzykę. Na samym początku słychać Hedwig's theme. To sprawiło, że miałam łzy w oczach i pobiłam moją przyjaciółkę (z ekscytacji). Usłyszenie po raz kolejny tych nut na nowym filmie z tego świata przywróciło tyle wspomnień. Każdy utwór był przepiękny i dzięki nim o wiele lepiej się ogląda. 
Sceptycznie podchodziłam do tego, że ma być 5 filmów z serii "Fantastyczne zwierzęta", ale po obejrzeniu pierwszej części stwierdzam, że chcę więcej!! Nie mogę się doczekać aż zobaczymy, co zaplanowała J.K.Rowling. Wierzę, że te filmy będą cudowne.
 
Na filmie byłam z dwoma przyjaciółkami. Jedna z nich oglądała wszystkie filmy HP, ale nie czytała książek, druga jest dopiero po pierwszej części.  Żadna z nich nie uwielbia tego świata, tak jak ja. A im się ten film bardzo podobał. Polubiły bohaterów, fabułę filmu. Dlatego polecam ten film każdemu. Nie musicie znać Harrego Pottera, nie musicie być wielkimi fanami tej serii, "Fantastyczne Zwierzęta i jak je znaleźć" to film dla wszystkich. Dla dorosłych, dzieci, dla rodzin. Myślę, że każdy znajdzie w nim coś, co mu się spodoba.

---------------------------------
To moja pierwsza recenzja filmu. Co myślicie? Wiem, że nie jest najlepsza, dlatego liczę na wasze opinie. O czym jeszcze powinnam wspomnieć? Dajcie znać w komentarzach.

6 komentarzy:

  1. A ja właśnie miałam iść i dupa... Jakoś się nie mogę zebrać by pójść, bo nikt nie chce ze mną iść na ten film. :c Pewnie obejrzę na kompie jak już zejdzie z kin.
    Lost in books

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie się do kina nie wybiorę, ale bardzo chcę obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O filmie słyszałam bardzo dużo dobrego od przyjaciółki i, jako fanka HP, niesamowicie mocno chcę się na niego wybrać! 😊
    Cieszę się, że Ci się podobał, mi pozostaje czekać na jakąś wolną chwilę w terminarzu, tak aby móc się na niego wybrać! 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Nieważne co zrobią lub napiszą związanego z HP - i tak wydam na to kasę XDD

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  5. Na film mam pójść z kolegą, który nielubi czytać! Ale mam nadzieję, że po filmie sięgnie chociaż po Harry'ego Pottera! Nie mogę się doczekać!
    Pozdrawiam,
    Aelin


    https://posrodpolek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Również widziałam już film i jestem tak samo zachwycona jak Ty! ♥
    Mistrzowska fabuła, genialni bohaterowie, efekty specjalne pierwszorzędne, a muzyka cudowna i taka magiczna! Również byłam na 2D i teraz trochę żałuję, bo także dostrzegłam wiele świetnych scen, które w 3D wywarłyby oszałamiające wrażenie! No, ale trudno :D
    Film jest jak najbardziej warty uwagi!

    To Twoja pierwsza recenzja filmu?? Nie zorientowałam się, bo wyszło Ci to świetnie!
    U mnie również ostatnio na blogu pojawiła się pierwsza recenzja filmu! Zgadnij jakiego????? Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm? "Fantastycznych zwierząt..."!!! ♥

    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń