31 marca 2017

47. Cassandra Clare - Opowieści z Akademii Nocnych Łowców


Tytuł: Opowieści z Akademii Nocnych Łowców
Autor: Cassandra Clare, Maureen Johnson, Robin Wasserman, Sarah Rees Brennan
Tłumacz: Małgorzata Strzelec
Wydawnictwo: MAG
Seria: Shadowhunters Chronicles
Strony: 656
Data Wydania: 1 marzec 2017

UWAGA NA SPOILERY DO „DARÓW ANIOŁA” I „DIABELSKICH MASZYN”. NIE RADZĘ CZYTAĆ NAWET OPISU.

Simon Lewis jest chyba jedyną osobą, która była przyziemnym, wampirem, a teraz będzie Nocnym Łowcą. Przez zdarzenia z „Miasta Niebiańskiego Ognia” nie wie kim jest. Demon zabrał mu wspomnienia o całym świecie cieni. Nie pamięta niczego z ostatnich kilku miesięcy, nie pamięta nawet Clary. Na szczęście jego przyjaciele znaleźli sposób, by przywrócić mu chociaż część wspomnień. Aby cała jego pamięć wróciła musi udać się do Akademii Nocnych Łowców.

Uwielbiam każdego głównego bohatera z serii „Dary Anioła”, dlatego cała sprawa z Simonem poświęcającym się dla przyjaciół, złamała mi serce. Ta seria bez niego to nie byłoby to samo. Dlatego cieszę się, że bohaterowie znaleźli sposób, by przywrócić mu choć część wspomnień. Cassie tworząc te zbiór opowiadań, pomogła nam zrozumieć, co Simon czuł, jak on sobie z tym radził. Dodatkowo dała nam kilka informacji o innych bohaterach z świata Nocnych Łowców. Uważam, że zrobiła to w bardzo ciekawy sposób.

Pierwszy raz czytałam te opowiadania rok temu. Cieszę się, że tak zrobiłam, ponieważ łatwiej było mi zrozumieć niektóre sytuacje z „Pani Noc”. I wam też polecam najpierw przeczytać „Diabelskie Maszyny, „Dary Anioła”, potem „Kroniki Bane” następnie „Opowieści z Akademii Nocnych Łowców”, a na końcu sięgnąć po pierwszą część „Mrocznych Intryg”. Wiem, że dla większości z was to nie możliwe, ale jeśli możecie to tak zróbcie.

Cassie w bardzo ciekawy sposób uzupełniła naszą wiedzę o kilku Nocnych Łowcach. Do Akademii zapraszani są goście i oni przestawiają różne historie w formie wykładów dla uczniów. Mogę powiedzieć, że pojawiają się bohaterowie z „Diabelskich Maszyn”, „Darów Anioła”, a nawet z „Mrocznych Intryg”. Lepiej poznaliśmy niektórych bohaterów, dowiedzieliśmy się, co przeszli i dlaczego zachowywali się w taki a nie inny sposób. Jedno z opowiadań chyba miało sprawić byśmy polubili pewną postać, ale moja nienawiść do tej osoby się tylko pogłębiła. Co nie zmienia faktu, że cieszę się, iż poznałam tą historię. Każde opowiadanie wnosi dużo do naszej wiedzy o tym świecie i każde jest ważne, ale oczywiście mam kilka ulubionych: „Demon z Whitechapel”, „Nic prócz cieni”, „Dla nocy i ciemności”.

To drugi zbiór opowiadań z tego świata, jaki czytałam. Uwielbiam oba, ale chyba „Opowieści z Akademii Nocnych Łowców” bardziej mi się podobały. Ze względu na bohaterów opowiadań jak i samą ich treść. Dzięki temu, że głównym tematem tej książki są przygody Simona w Akademii, opowiadania tworzą całość. W porównaniu do „Kronik Bane’a”, w których jedynym spoiwem jest sama postać Magnusa.

Podoba mi się to jak Cassie przedstawiła uczucia Simona. Widać, że trudno jest mu odnaleźć się w tej sytuacji. Nie wie jak ma sobie poradzić z oczekiwaniami bliskich. Ludzie uważają go za bohatera, a on nie pamięta niczego, co stało się podczas wojny. Cassie sprawiła, że strasznie mu współczułam. Uwielbiam Simona i trudno było czytać o momentach, w których rozmawia z Izzy czy z Clary.

Muszę pochwalić wydawnictwo za dodanie do naszej wersji książki, rysunków Cassandry Jean. Przed każdym opowiadaniem znajduje się mały mini komiks z jedną ze scen z danej historii. Nie miałam pojęcia, że coś takiego znajdzie się w „Opowieściach”, byłam zaskoczona i zachwycona. Są świetnym dodatkiem.

„Opowieści z Akademii Nocnych Łowców” to cudowny zbiór opowiadań dla każdego miłośnika tego świata. Jest idealnym uzupełnieniem, ale także wprowadzeniem do nowych serii Cassie. Wzbudzi u was śmiech, smutek, płacz. A co najważniejsze – przypomni wam, za co kochacie Nocnych Łowców. Dlatego nie wahajcie się tylko lećcie do księgarni kupić tą książkę i zabierajcie się za czytanie. 

Moja ocena: 10/10

Kroniki Bane'a / Opowieści z Akademii Nocnych Łowców / Pani Noc

4 komentarze:

  1. Czytałam tylko 6 tomów Darów Anioła, więc po recenzji tylko przeleciałam wzrokiem, bo nie cgcę sobie zaspoilerować do innych ksążek Clare. Jak uda mi się czytać w takiej kolejności jak podajesz to z pewnością tak zrobię! :D
    Pozdrawiam!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Przejrzałam tylko pobieżnie tekst, bo nie czytałam dwóch ostatnich części "Diabelskich Maszyn", ale już widzę, że książka ci się podobała. Oczywiście mam w planach ją przeczytać, bo uwielbiam twórczość Cassandry, ale dopiero po skończeniu "DM". Myślę, że mi również ten zbiór przypadnie do gustu, bo to w końcu Nocni Łowcy ♥
    Buziaki :*
    Zapraszam na konkurs: bookmania46.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam zarówno "Dary Anioła", jak i "Diabelskie Maszyny". Do pierwszej mam sentyment, drugą wprost uwielbiam. Średnio ciągnie mnie do opowiadań (mam pewien przesyt tego świata po kiepskim serialu), ale kiedyś może sięgnę. Ale najpierw "Pani Nocy"! :)
    Pozdrawiam,
    Zagubiona w słowach

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie jestem w trakcie czytania! Miło wrócić znów do ulubionych bohaterów. :)

    Pozdrawiam,
    Magda z Dwie strony książek

    OdpowiedzUsuń