30 kwietnia 2017

Top 5: Najtańsze Księgarnie Internetowe

 
Hej :) Książki w Polsce są strasznie drogie. Ceny okładkowe przerażają każdego czytelnika. Na szczęście istnieją księgarnie internetowe, w których można znaleźć naprawdę dobre promocje. W niektórych z nich możecie kupić część książek nawet z 70% rabatem czy darmową przesyłką. Tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać. Dlatego dzisiaj przygotowałam dla was listę najtańszych księgarni. Kolejność jest całkowicie przypadkowa.



niePrzeczytane.pl Księgarnia internetowa
(c) księgarnia Nieprzeczytane.pl
To zdecydowanie jedna z moich ulubionych księgarni. Często robię tam zamówienia. Jest naprawdę tania, książki przychodzą w dobrym stanie, a do tego te cudowne zakładki *_*. Wiem, że niektórzy mieli problemy z jakością książek, były delikatnie uszkodzone. Zrobili zdjęcia, napisali do księgarni i bez problemu zostały one wymienione. Więc nie ma co się martwić. Mi jedna przyszła trochę zniszczona, ale już jej nie wymieniałam. Reszta była idealna. Wspomniałam wcześniej o zakładkach. Prawie za każdym razem jak prosiłam o nie, to dostawałam. Raz nawet jak poprosiłam o dwie (zamawiałam z przyjaciółką) to dostałam z 5. Jednej mi się nie udało upolować i nie mogę tego przeżyć :( Jedynym minusem tej księgarni jest przesyłka. Ja przeważnie płacę zwykłym przelewem, odbieram na poczcie i płacę 7,99zł. Jeżeli chcecie płacić przez PayU to aż 9,99zł. Najtańszy jest odbiór w kiosku, bo z przedpłatą kosztuje tylko 3,99zł. TU <-- macie więcej informacji. Jak będzie zamawiać z tej księgarni to pamiętajcie, by w uwagach poprosić o zakładki.

Poniżej macie zaprezentowane zamówienie (jakiś miesiąc temu składałam takie na arosie). Chcę wam zaprezentować różnice w cenach w różnych księgarniach.
Ja bym wybrała przesyłkę pocztą z odbiorem w placówce pocztowej czyli 7,99. zapłaciłabym za całe zamówienie 99.40zł. (kliknijcie na powyższe zdjęcie to się powiększy)
Aros księgarnia internetowa
(c) Aros.pl
Przyznam szczerze, że z Arosa zamawiałam tylko raz, ale byłam pod wrażeniem tego jak szybko zamówienie zostało wysłane. Rano je złożyłam, a po południu już było w drodze do mnie. To głównie dzięki możliwości zapłaty przez PayU. Książki były w idealnym stanie. Dostałam też zakładkę, co bardzo mnie zaskoczyło. Nie spodziewałam się jej. Aros często robi promocje -35%. Teraz właśnie ona trwa. Macie czas do 5 maja, by zamówić książki z tym rabatem.
Dużym plusem tej księgarni są koszty wysyłki. Aby książki przyszły wam do kiosku musicie zapłacić tylko 2,99zł. Nawet kurier nie jest taki drogi, bo tylko 9,99zł. TU <-- macie więcej info. Więcej niestety nie mogę wam powiedzieć o tej księgarni, ale moja przyjaciółka często tu zamawia i jest bardzo zadowolona.

(kliknijcie na powyższe zdjęcie to się powiększy) Tutaj do koszu zamówienia musimy dodać tylko 4,99zł, co daje nam 99,77zł.
Księgarnia internetowa Bonito.pl - Radość z czytania
(c) Bonito.pl
Pisząc o Arosie muszę wspomnieć też o Bonito. Z tego co wiem, to te dwie marki są połączone. Ja  zamawiałam tam bardzo dawno temu, więc co do jakości nie mogę się wypowiedzieć. Bonito także często ma promocje -35%. Są one naprzemiennie z promocjami w arosie. Dodatkowo Bonito ma rabat dla stałego klienta. Im więcej się kupuje, tym większy rabat się ma. Wszystkie informacje znajdziecie TUTAJ.
Koszt dostawy także jest bardzo niski. Za paczkę w ruchu zapłacimy tylko 2,99zł. Paczkę możecie odebrać także osobiście. Niestety punkty odbioru są tylko w kilku miastach, ale z tego co wiem, chcą rozszerzyć swoją działalność. TUTAJ <-- macie wykaz punktów odbioru. A TU znajdziecie koszty dostawy.
(kliknijcie na powyższe zdjęcie to się powiększy) Tutaj całe zamówienie z taką samą przesyłką jak w dwóch poprzednich księgarniach wynosi 113,60zł.
 
To księgarnia, z której najczęściej ostatnio zamawiałam. Oprócz niskich cen, częstych promocji, ma jeszcze jeden plus: na niektóre książki jest darmowa przesyłka. Gdy planujecie kupić 5 książek, wystarczy, że jedna z nich będzie oznaczona "darmowa przesyłka" przynajmniej tak było, jak ja ostatnio zamawiałam. Z tego co zauważyłam, zmieniła się jedna rzecz: darmowa dostawa (na wybrane książki) jest do kiosku, a inne opcje po 1,90zł, nawet kurier (to także bardzo dobra cena). Bardzo lubię znak.com.pl ponieważ paczki szybko dochodzą i są w dobrym stanie. Jedynym minusem jest to, że nie wszystkie książki możecie tam znaleźć. Jeśli chcecie wiedzieć jakie są normalne koszty dostawy to klikajcie --> TUTAJ. Polecam zapisać się do newslettera, ponieważ z niego dowiecie się o wielu bardzo ciekawych promocjach.
(kliknijcie na powyższe zdjęcie to się powiększy) Niestety na znaku znalazłam tylko dwie z czterech książek, które chciałam kupić. Oprócz tego nie trafiłam na darmową dostawę i zapłaciłabym 6,90, czyli całość wychodzi 48,11zł.
(c) dadada.pl 
Ostatnia z internetowych księgarni, o których dzisiaj wspomnę. Jakiś czas temu zamówiłam tam 5 książek i zapłaciłam za nie 56,81zł. Tylko jedna kosztowała więcej niż 10zł. Wiadomo, że nie wszystkie tytuły są w takich cenach, trzeba naprawdę dobrze trafić. Dodatkowo jeśli zrobisz zamówienie na 20 zł, możesz wybrać maksymalnie 3 książki z puli "ostatnie egzemplarze -85%". Znajdziecie je po kliknięciu w koszyk. Jeżeli zapłacicie przelewem to przesyłka do kiosku jest darmowa. Reszta jest trochę droższa --> TU macie wszystkie szczegóły.
(kliknijcie na powyższe zdjęcie to się powiększy) Tutaj przesyłka kosztuje 8,99zł, co daje nam 111,78zł za całe zamówienie.
 
W przypadku zamówienia tych czterech książek, które wam zaprezentowałam, widać, że najbardziej opłacałoby się zamówić na nieprzeczytane, nawet z przesyłką w wysokości 7,99zł. Jednakże różnica między arosem i nieprzeczytane nie jest duża. Trzeba także zauważyć, że na tej pierwszej trwa promocja -35%.
Prawda jest taka, że trudno jest wybrać jedną najtańszą księgarnię. Na koszty zamówienia wpływa wiele rzeczy: dostawa, obecne promocje, dostępność produktu. Przy każdym zamówieniu trzeba porównywać ceny, wtedy będziemy wiedzieć, gdzie najbardziej opłaca się nam zamówić dane książki. Pomimo, że w tych 5 księgarniach były pewne różnice miedzy cenami, to trzeba pamiętać, że nawet w najdroższej (w tym przypadku w Bonito), dużo zaoszczędzimy. Według cen okładkowych, za to zamówienie zapłaciłabym 144,80zł. I właśnie za to lubię księgarnie internetowe. Pozwalają zaoszczędzić nam pieniądze. Dzięki temu stać nas więcej książek. 

Chciałabym dodać, że nie zrobiłam tego porównania, by obrazić jakąś księgarnię. Po prostu chcę wam pokazać różnice między cenami. To, że przy tych książkach najtańsze wyszło nieprzeczytane, a najdroższe bonito, nie znaczy, że zawsze tak będzie. Tak samo ze znakiem. Jak pisałam uwielbiam tą księgarnię, po prostu tym razem nie było tych tytułów, które potrzebowałam. Ten post powstał po to, by wam pokazać, gdzie możecie zaoszczędzić.

Kupujecie w którejś z tych księgarni? A może znacie inną, jeszcze tańszą? Dajcie mi znać w komentarzach. Chętnie dowiem się, gdzie jeszcze mogę zaoszczędzić.

18 komentarzy:

  1. Ja ostatnio bardzo polubiłam się z czytam.pl - to dlatego, że nie muszę płacić za przesyłkę, a niektóre powieści można zgarnąć nawet za -70/80% (np. "Królów Dary" Kena Liu kupiłam za jakieś 13 zł - nową, w idealnym stanie, czyli jakieś 30 zł taniej niż cela okładkowa). Gdybym miała własne konto bankowe, a na nim środki, z pewnością kupowałabym też w innych dyskontach książkowych w Internecie. ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam nieprzeczytane i arosa xd na bonito zamówiłam całą serię Akademii Wampirów xd na prawdę fajne ceny mają i jest różnica :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja to tak różnie zamawiam. Zależy jakiej książki potrzebuję. Najczęściej chyba jednak na czytam.pl lub na znaku, które co chwilę kusi mnie jakimiś promocjami. Często też kupuję w Empiku (najczęściej płyty). Sprawdziłam z ciekawości, jak wyglądałoby zamówienie tych 4 książek na czytam.pl i okazało się, że równie tanio, jak na nieprzeczytane.pl (różnica wynosiła chyba 20 groszy).

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię jeszcze czytam.pl, choć niestety do najtańszych nie należy :P
    A nieprzeczytane jest cudne, ale nigdy nie przyszła mi uszkodzona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja często zamawiałam z nieprzeczytane, ale na razie postanowiłam ograniczyć kupowanie książek :D.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najczęściej zamawiam przez empik.com chociaż zdzierają, a fajne promocje zdarzają sie na ravelo. Pewnie rozglądne się na nieprzeczytanych, bo coraz więcej dobrych opinii czytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zdecydowanie najczęściej zamawiam na nieprzeczytane.pl :) Jeszcze nigdy nie trafiła mi się uszkodzona książka, a tam jest chyba najtaniej, o ile inne księgarnie nie oferują jakichś specjalnych promocji jak np. Empik i jego 3 za 2, na które nawet ja się skusiłam :D
    Pozdrawiam, Zaksiążkowana

    OdpowiedzUsuń
  8. Nieprzeczytane.pl to chyba jednak moja ulubiona księgarnia internetowa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nieprzeczytane.pl jest najlepsza! Nie za często kupuję książki, bo nie mam za bardzo kasy, ale jeśli już pozwolę sobie na zakupowe szaleństwo to właśnie na tej stronce :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś zamawiałam na Arosie, ale teraz tylko na Nieprzeczytane, bo zawsze wychodzi tam najtaniej, zwłaszcza, że zawsze zamawiam z przesyłką do kiosku. Fakt, że często trzeba czekać trochę dłużej, ale ważne, że jest taniej. ;) Generalnie już chyba nigdy nie kupię książki w sklepie stacjonarnym.

    OdpowiedzUsuń
  11. Robiłam już kilka razy zakupy na nieprzeczytane.pl oraz znak.com.pl i muszę przyznać, że obie przypadły mi do gustu, chociaż to ta druga wygrywa pod kątem jakości przesyłek. No i w każdej z nich tragedią dla mnie jest koszt przesyłki (zawsze za pobraniem), ale - znowu - tę konkurencję wygrywa Znak, gdzie od czasu do czasu jest ona darmowa (nawet kurierem!).
    Do tej listy dodałabym jeszcze oczytani.pl. Mają sporo tanich książek, ale zaś koszt przesyłki wymaga wiele do życzenia. Rany, ale ja dzisiaj marudzę!
    Pozdrawiam. :)
    BLUSZCZOWE RECENZJE

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio najtaniej wychodziło mi na czytam.pl, ale to też zależy od tego, co chce się zamówić. Często też zamawiam w Świecie Książki, bo można odebrać za darmo. Polecam też księgarnię PanTomasz.pl - wysyłka paczką w Ruchu jest darmowa.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ogólnie kupuję książki na nieprzeczytane i w różnych dyskontach z tanią książką :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja korzystam tylko z nieprzeczytane.pl . Świetna obsługa i przy dużej ilości książek i częstych zamówieniach można dostać dodatkowe rabaty. Do mnie wszystkie książki dochodzą w bardzo dobrym stanie. Niestety nie oferują wysyłki za granice a obecnie mieszkam w Irlandii wiec rodzice musza mi je przesyłać co troszkę utrudnia sprawę i wydłuża czas oczekiwania. Z kolei Tania Książka oferuje wysyłkę za granice i rownież można znaleźć pozycje w dobrych cenach. Przy następnym zamówieniu wybiorę właśnie te księgarnie. Blog dodaje do obserwowanych i zapraszam do mnie
    Pozdrawiam

    Czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń
  15. A czytam.pl i swiatksiazki.pl? To moje ulubione pod tym względem. Na obydwu można zakupić książki po kilka, kilkanaście złotych.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja bym do tego zestawienia dołożyła jeszcze czytam.pl :) Ta i nieprzeczytane.pl to moje dwie ulubione księgarnie internetowe :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja najcześciej kupuję na bonito. Może i jest najdroższa, ale mieszkam w Krakowie, więc wysyłka za darmo. I wychodzi mi na to samo, co w nieprzeczytane.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nic nie zamawiałam na dadada, ale pozostałe księgarnie znam bardzo dobrze. Ostatnio odkryłam jeszcze mestro.pl i chodnikliteracki.pl - dziecko Znaku. Często kupuję też w Świecie Książki z opcją osobistego odbioru w księgarni.

    OdpowiedzUsuń