10 lipca 2017

56. J.K. Rowling - Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Oryginalny Scenariusz


Tytuł: Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Oryginalny scenariusz.
Autor: J.K. Rowling
Tłumacz: Piotr Budkiewicz, Małgorzata Hesko-Kłodzińska
Wydawnictwo: Media Rodzina
Seria: Harry Potter
Strony: 312
Data Wydania: 29 marca 2017

Lata 20 XX wieku. Newt Scamander, były uczeń Hogwartu, przyjeżdża do Nowego Jorku. Ma ze sobą walizkę pełną magicznych zwierząt. Niestety gubi ją i niektóre zwierzęta uciekają, co przysparza społeczeństwu czarodziei wiele problemów. To scenariusz filmu z uniwersum Harrego Potera. Wszedł do kin w 2016 roku.

Bardzo się cieszę, że w końcu dostaliśmy reprezentanta Hufflepuffu. Ja sama zostałam przydzielona do tego domu i jestem z tego bardzo dumna. Mam nadzieję, że dzięki tej historii ludzie zmienią zdanie o Puchonach. Newt jest bardzo pozytywną postacią. Jest kochany. Dba o swoje zwierzęta, widać, że je kocha. Nie da się go nie lubić. Drugą świetną postacią był Jacob Kowalski, mugol, który przez przypadek został wciągnięty w świat czarodziei. Mamy także Tinę, byłego aurora oraz jej siostrę Queene. Oprócz tego jest wiele innych bohaterów. Każdy z nich jest interesujący, w końcu są stworzeni przez J.K. Rowling.

W „Fantastycznych zwierzętach” jest wiele wątków. Jednym z nich jest ucieczka zwierząt. Dostarcza nam on wiele humoru i dzięki temu lepiej poznajemy Newta. Oprócz tego autorka porusza kilka innych tematów, o których nie chcę wam za wiele mówić, by nic nie zaspoilerować. Wierzcie mi, że każdy z nich jest bardzo ciekawy. J.K. Rowling pokazuje nam nowe rodzaje magii, o których nie słyszeliśmy w Harrym Potterze. Dowiadujemy się także jak działa społeczeństwo czarodziei w Ameryce, jakie mają zasady i kto nimi rządzi. Teraz jak zobaczyłam, że są takie różnice między UK a USA, chciałabym się dowiedzieć, jak jest w innych krajach.

Przeczytanie scenariusza dało mi bardzo dużo. Mogłam porównać to jak wyglądały sceny napisane przez J.K.Rowling z tym jak aktorzy przywołali je do życia. Teraz jeszcze bardziej doceniam ich pracę. Mają bardzo mało informacji w scenariuszach. Jestem pod ogromnym wrażeniem talentu każdej osoby z obsady.   

Scenariusz jak sama nazwa mówi ma inną formę niż normalna książka. Wiem, że nie każdemu będzie to pasować, więc przed przeczytaniem zastanówcie się czy nie będzie was denerwować taki styl. Ja osobiście bardzo lubię takie książki. Czyta się je szybko i są idealne na jeden wieczór.

Jednej rzeczy mi brakowało. Zawsze w scenariuszach jest więcej scen. Część z nich później wycinają z filmów. Żałuję, że w tej książce nie było ani jednej takiej sceny. Wszystkie, które J.K.Rowling dodała tutaj, pojawiły się w filmie. Miałam nadzieję na jakieś dodatkowe informacje, coś o czym wcześniej nie wiedziałam, ale niestety niczego takiego nie dostałam.

„Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Oryginalny Scenariusz.” to bardzo fajna i ciekawa lektura. Pokazuje nam jak wygląda magiczny świat w innym kraju, a także daje nam wgląd w to jak dużo pracy muszą włożyć aktorzy w tworzenie filmu. Jeżeli nie przeszkadza wam forma scenariusza to musicie sięgnąć po tą książkę.

Moja Ocena: 9,5/10

4 komentarze:

  1. Aż wstyd się przyznać, ale jestem mugolem i nie czytałam absolutnie żadnej książki z uniwersum Harry'ego Pottera. Koniecznie muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem jakoś specjalnie przekonana do tej książki, ale to Harry Potter, a ja biorę wszystko, co ma choćby jedną wzmiankę o Potterze XD

    Pozdrawiam!
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka jest tak pięknie wydana, że kupiłabym ją choćby ze względu na śliczną okładkę. Myślę jednak, że treść bardzo może mi się spodobać i pewnie niedługo zamówię sobie tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podoba mi się wydanie tej książki, jest piękne! Nie jestem pewna, czy najpierw czytać czy oglądać film. Zobaczymy, co szybciej wpadnie w moje ręce. :D

    OdpowiedzUsuń