16 sierpnia 2017

Akademia Wampirów Book TAG

Hej!! Dzisiaj coś innego, bo nie chce mi się pisać recenzji. Ola z Nieuleczalny książkoholizm stworzyła TAG oparty na Akademii Wampirów i mnie nominowała. Bardzo się cieszę, bo uwielbiam tą serię, jest jedną z moich ulubionych. Uwielbiam ten świat, tych bohaterów! Mam nadzieję, że Ola nie wymyśliła zbyt trudnych pytań.




1. Akademia wampirów - książka, po której nie spodziewałaś się niczego dobrego, ale Cię zachwyciła.
Kurcze nie mam pojęcia. Nie czytam książek, po których nie spodziewam się niczego dobrego. Jedyne, co by pasowało do tej kategorii to lektury i jest jedna taka. Gdy zaczynałam czytać "Dżumę" - Alberta Camus byłam prawie pewna, że mi się nie spodoba, a teraz uważam ją za jedną z najlepszych książek jakie kiedykolwiek czytałam.

2. W szponach mrozu - książka, która zmroziła Ci krew w żyłach.
O jejciu! Nie czytam strasznych książek... Ola czemu wymyśliłaś takie trudne pytania? Książka, która była trochę creepy i czułam przez nią niepokój to "Książę mgły" - Carlos Ruiz Zafon. Pamiętam, że czytałam ją w autobusie i momentami przechodziły mnie ciarki przez to, co się działo. Wiem, że nie jest ona straszna, ale jednak ma w sobie, coś takiego, co sprawia, że czułam się niepewnie.

3. Pocałunek cienia - książka, która odmieniła Twoje życie.
Mam wrażenie, że każda książka, którą czytam mnie odmienia. Jednak jest jedna taka seria, dzięki, której uwielbiam czytać. Jest nią "Harry Potter". Gdyby nie historia o czarodzieju nie byłoby tego bloga. Oczywiście jest więcej książek, które odmieniły moje życie. Między innymi "My dzieci z dworca zoo" i "Gady". Dwie cudowne książki o narkomanach. Musicie je przeczytać!! TU <- macie o nich trochę więcej informacji. Tak samo książkę "Głębia Challengera". Zmieniła moje spojrzenie na chorych na schizofrenię i na samą chorobę -> TU przeczytacie jej recenzję.

4. Przysięga krwi - książka z Rosją w tle.
Oprócz Akademii to chyba żadna przeczytana przeze mnie książka nie była osadzona w Rosji... Przynajmniej o żadnej sobie nie przypominam.

5. W mocy ducha - książka pełna zwrotów akcji.
Pierwszą książką, która przyszła mi na myśl jest "Szóstka Wron". Mam wrażenie, że zwroty akcji były na prawie każdej stronie. Co chwilę mnie zaskakiwała. Jeśli jeszcze nie jesteście pewni, czy ta książka się wam spodoba, to zapraszam do przeczytania mojej recenzji -> TU.

6. Ostatnie poświęcenie - książka, po której miałaś kaca książkowego.
Oj wiele jest takich książek! Ale ostatnio ogromnego kaca książkowego miałam po "Lord of Shadows" - Cassandry Clare. To druga część trylogii "Mrocznych Intryg". Pod koniec września wychodzi polskie wydanie, więc dowiecie się czemu miałam tego kaca. Ja sama planuję przeczytać jak już wyjdzie nasze wydanie, chociaż sama nie wiem czemu! Chyba jestem masochistką!!

7. Rose - bohater, który musiał za wcześnie dojrzeć.
Każdy bohater YA! Wybiorę bohatera z książki, o której wspomniałam wcześniej w tym TAGu. Kaz, Nina, Inej i reszta bohaterów z "Szóstki Wron", ale ta trójka chyba najbardziej. Nie chcę wchodzić za bardzo w szczegóły, by nic wam nie spoilerować. Inej i Wylan mają 16 lat, Kaz, Nina, Matthias i Jesper po 17, a tyle już przeszli!

8. Dymitr - bohater, którego kiedyś kochałaś, ale stracił Twoją sympatię.
TAMLIN! TAMLIN! TAMLIN!

9.  Adrian - książkowy chłopak, któremu nie możesz się oprzeć.
Adrian duh!!! On jest moim najukochańszym książkowym chłopakiem! A oprócz niego to oczywiście Rhysand z trylogii "Dwór cierni i róż"
 

10. Akademia świętego Władimira - najlepsza książkowa szkoła.
Nie ma lepszej książkowej szkoły od Hogwartu! Wiele bym oddała, by móc się tam uczyć.

11. Team Adrian vs. team Dimka - książka czy ebook?
Po 1. Team Adrian!!!! Po 2: Dimka srimka (sorry...nie mogłam się powstrzymać! Nie lubię jak ktoś mówi na niego Dimka i ta odpowiedź srimka to już automatyczna reakcja). A co do pytania to, był taki czas, kiedy uważam, że książki papierowe są najlepsze. Teraz, jak mam czytnik uważam, że obie wersje mają dużo zalet. Nie ma nic lepszego niż trzymanie książki w rękach i jej zapach, ale czytnik jest lżejszy i mam wrażenie, że się tak nie męczę czytając na nim. Często czytając daną książkę zmieniam między papierem a ebookiem, dlatego wybieram oba!

12. Strzyga - książka, która była tak zła, że nie możesz o niej zapomnieć.
Jest jedna taka książka, która porusza bardzo ciekawy temat, ale wykonanie jest beznadziejne. Jest mdła, banalna! To "Kleptomanka" napisana przez Jenny Pollack. Nie wiem czemu w recenzji dałam jej 4/10. Powinnam dać jej ze 2... To była moja druga recenzja, więc możne to dlatego... Jeszcze nie miałam opracowanego systemu oceniania. Moja recenzja -> TU 

13. Dampir - bohater, który stawia cudze dobro ponad swoim.
Nie byłabym sobą, gdybym nie wspomniała o tej serii. Osobą, która stawia cudze dobro ponad swoim jest Simon z "Darów Anioła". Wiem, że inni bohaterowie Nocnych Łowców także walczą o dobro innych, ale to Simon najwięcej poświęcił dla osób, które kocha. Miał normalne życie, nie musiał wstąpić do Świata Cieni, został do niego wciągnięty...

14. Moroj - książka, która miała być strzałem w dziesiątkę, ale okazała się niewypałem.
Może nie niewypałem, ale zawiodłam się na tej książce. Był taki hype na ten tytuł. Tyle osób zachwalało, więc spodziewałam się na coś naprawdę super, a tu było tylko ok. Mówię o "Prawdodziejce" Susan Dennard. (Recenzja wkrótce)

15. "Anioły upadają, Rose" - ulubiony książkowy cytat.
Jak ja mam wybrać? Jest tyle cudownych cytatów. Mam dwa, które pierwsze mi przyszły do głowy:
"I'm going to just go on loving you, even if it's hopeless." - Richelle Mead
“Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons." - Sarah J.Maas
Nadszedł koniec TAGU. Nominuję każdą osobę, która chce go wykonać. Mam nadzieję, że podobały się wam moje odpowiedzi. Prawdopodobnie jutro (czwartek) dodam recenzję książki, a w sobotę czekają was pewne niespodzianki!

4 komentarze:

  1. Oj też bym wiele dała, żeby uczyć się w Hogwarcie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, chciałabym poinformować, iż nominowałam Cię do LBA Book Tag. Tag znajduje się pod tym linkiem; http://book-oaza.blogspot.com/2017/08/lba-book-tag-niedoskonaa.html

    Swoją drogą, ten tag z AW, wydaje się być całkiem fajny ♥_♥ I też nie lubię, jak Dimitra nazywa się Dimką xD

    Pozdrawiam serdecznie,
    Niedoskonała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mocno mnie zaciekawiłaś tym kacem po "Lord of Shadow", teraz nie mogę się doczekać polskiego wydania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko Adrian <3 masz rację :)
    Ja od początku nie lubiłam Tamlina, ale cała książka mnie do siebie nie przekonała.

    OdpowiedzUsuń